BasBQ
Beef en Steak

pulled pork van wild zwijn bout

  • Onderwerp starter Jagerswild
  • Startdatum
J

Jagerswild

Gast
Ik zal toch ook maar eens een BBQsessie plaatsen.

Met oud en nieuw tussen het oliebollen bakken maar een bak pulled wildzwijn gemaakt. we zijn toch carnivoren en kunnen niet alleen op oliebollen en bier leven op zo'n dag.
Aangezien we met 7 die avond waren maar een bout gebruikt in plaats van een schouder. 5,2 kg natgewicht zou moeten lukken dacht ik zo. het kwam van een mooie jong wintervarken van een kilo of 60. blank vet op de flanken, dus een dun laagje laten zitten.

De G(l)een Egg (heb al zeker 6 jaar een naamloze import kamado XL uit verweggistan) gevuld met extra grove fractie acacia kolen en opgestookt naar 205F. De bout ingesmeerd met de piggymix van Jord en gaan!
Tussendoor sprayen met appelsap/Islay single malt whisky en een glaasje,on the side, voor de baas ;) /appelciderazijn voor het indrogen van de bark.

na 6 uur ingepakt en weer verder met de oliebollen.... je moet wat in de tussentijd toch?
5 uur later zat ik op 85 graden. meer dan genoeg voor dit varkentje. komt ook prachtig los van het bot.

alles naar binnen, en pullen maar. na menig stukje voorproeven 2,7 kg schoon vlees aan over gehouden. Sausje erbij (Jord Style) broodje om de boel bij elkaar te houden, en eten maar!
Op een of andere manier komen we steeds weer vlees tekort op zo'n avond.

Ik hou het meestal zo simpel mogelijk om de smaak van het vlees te behouden.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_827.jpg


UNADJUSTEDNONRAW_thumb_828.jpg


UNADJUSTEDNONRAW_thumb_829.jpg








 
Mooi verhaal, maar helaas zonder foto's is het................. juist niet gemaakt. :(
 
Verhaal klinkt lekker maar geen foto's  :)
 
Lijkt me lekker
 
Foto?s volgen snel. Heb ruzie met de server. Neemt de url niet over.
 
Nooit gebeurd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan