Beef en Steak

Pulled Pork van de kamado run 2

FJP84

Kooltjesharker
Vandaag pulled pork bereid voor morgen.

Kilootje procureur in de rub en ±8u op de Q gehad zonder inpakken. Wel iets te vroeg gedacht dat het klaar zou zijn.

Had wel wat issues met temperatuur. Thermometer rooster was stelselmatig ±20c hoger dan die in de deksel. Heel ander ervaring dan met de vorige sessie met gerookte kip.

Ook heeft het gefabriceerde afdakje het stormachtige weer niet overleefd dus de Q heeft een flinke laag regen/hagel over zich heen gehad, met condens in de thermometer als gevolg. Even kijken of dat nog wegtrekt.

Na ongeveer 7 uur op de Q bij 86c kerntemperatuur, de Q afgeknepen omdat ik even wat anders omhanden had en uurtje later was de Q flink gedaald naar 59c en het vlees naar 71. Toch maar eraf gehaald en alvast gepulled. Smaak en malsheid is wel helemaal prima. Volgende keer ga ik tot 88-92c
60bc461e2c181a17af8ca52bf436e868.jpg
34471514b935c19d9378d91d468b2b6c.jpg
5b2170e9076f7d524063f4a684e4e567.jpg
672cbf809799b00884c519a43bdce555.jpg

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Het is toch gelukt, gefeliciteerd met je Knorretje.

Toch goed gelukt.
Lekker hoor

Ziet er goed uit hoor! Heerlijk. Gefeliciteerd met je sticker 🐷

Tip: staar je niet blind op de kerntemperatuue, maar laat je leiden door de priktest.

En mijn kamado staat altijd buiten zonder afdak. Die thermometers moeten best wel tegen wat verschillende klimaat condities kunnen. Zo niet: beroep je op garantie zou ik zeggen.

tot slot, een hypothese van mijn kant: je rooster thermometer en je koepel thermometer verschillen mogelijk omdat de dome thermometer wordt afgeschermd door je (koude) vlees. En je rooster meter lijkt me redelijk boven de hete luchtstroom te zitten

Edit: garantie is mogelijk afhankelijk of de kamado leverancier ook specificeert in welke conditie je de kamado moet gebruiken

Ziet er goed uit hoor! Heerlijk. Gefeliciteerd met je sticker

Tip: staar je niet blind op de kerntemperatuue, maar laat je leiden door de priktest.

En mijn kamado staat altijd buiten zonder afdak. Die thermometers moeten best wel tegen wat verschillende klimaat condities kunnen. Zo niet: beroep je op garantie zou ik zeggen.

tot slot, een hypothese van mijn kant: je rooster thermometer en je koepel thermometer verschillen mogelijk omdat de dome thermometer wordt afgeschermd door je (koude) vlees. En je rooster meter lijkt me redelijk boven de hete luchtstroom te zitten
Ik denk inderdaad dat je hypothese klopt als een bus. Eens kijken of ik de volgende keer de thermometer anders kan positioneren. Volgende run, worden 3 ferme ribs met ketting.

Ook om te testen wat past qua ruimte. Dan heb ik er 3 low & slow sessies op zitten en kunnen we gaan revearse searen. Angus Cote de Boeuf staat daarvoor op de planning

Lekker stukje PP. Gracias met je 🐷.
En ja, het weer was niet best. Waardering voor je doorzettingsvermogen. Smakelijk.

Hi lekker gemaakt hoor ziet er goed uit, en gefeliciteerd met je knor!!
Wel verdiend. 🔥 👍

Ribbels met een ketting?? Ben benieuwd hoor

De aanhouder wint. Afdak weg gewaaid maar je hebt niet opgegeven. Top. En die 20gr verschil is bij PP niet zo erg. Kan het vlees makkelijk hebben. PP ziet er goed uit. Dat moet toch een beloning geweest zijn.
gefeliciteerd met je knorrie

Dank allemaal, smaakte weer helemaal top!

Terug
Bovenaan Onderaan