BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork Saturday

Oh, je zit weer in de lift, middernacht red je wel ;)
 
Goedemorgen!

vannacht om bijna kwart voor 1 was het piepje van de kerntemperatuur meter daar! De pulled Pork was klaar. Temperatuur van de kern bleef mooi hangen een aantal uur, hier het volledige staatje:
temperatuurgrafiek.jpg


Hout ongeveer om de 2 uur bijgevuld (1 blok direct op de gloeiende handel, 1 blok aan de zijkant om alvast warm te worden)

Nadat eerst mn kippetjes van de blikken werden afgehaald
sl383529.jpg

sl383535.jpg


en de bonenschotel klaar was
sl383532.jpg


was het wachten op de PP
sl383537.jpg

sl383538.jpg


uiteindelijk was het resultaat daar!
sl383551.jpg

sl383552.jpg


en na een goed uur in de folie begon het lekkerste karwei..
sl383553.jpg

sl383554.jpg

sl383556.jpg

sl383558.jpg

sl383562.jpg


Ik ga straks een 2 heerlijke broodjes naar mn ouders brengen (daar heb ik per slot van rekening die Smoker van gekregen), bewaar een hoeveelheid voor mijn slager die rete nieuwsgierig is hoe het is geworden en de rest... tsja, dat moet ik delen met mijn vrouw en oudste dochter..... ;-)
 
Ziet er inderdaad goed uit. Temperatuur is mooi stabiel gebleven.
 
Heerlijk, mijn hele toetsenbord zit onder ;). PP is ook heerlijk in de bonenschotel.

Laat vooral weten wat je slager er van vond.
 
mooi werk geleverd!!
had t ook nog ff willen doen in mijn vakantie, maar ben er helaas niet meer aan toegekomen :(
 
vreselijk knap hoe jij de temperatuur zo strak hebt gehouden......
Enneh... je PP ziet er net zo strak uit !
 
Ziet er allemaal errug lekker uit!!
 
Ziet er lekker uit hoor...

Las alleen dat je je schoorsteen 1/8 ste open had. Ik heb altijd begrepen dat die helemaal open moet ivb met de rook ophoping in je barrel.

Ik kan het mis hebben hoor maar dat is wat ik ooit gelezen heb. Dat neemt niet weg dat het resultaat en zonder meer lekker uit ziet en het waarschijnlijk ook was.
 
Joris zei:
Las alleen dat je je schoorsteen 1/8 ste open had. Ik heb altijd begrepen dat die helemaal open moet ivb met de rook ophoping in je barrel.

De schoorsteenklep gebruik je om de doorstroming mee te dempen.
hoe lager de doorstroming, hoe lager de temperatuur.
Voor je gevoel zou je zeggen dat je de rook dan langer opsluit, maar doordat er weinig doorstroming is komt er ook minder zuurstof bij de brandstof, ook al heb je de inlaatopeningen ver open staan.
 
uiteraard nog even wat foto's van de smakelijke broodjes. Zelfs dochter van 6 (culinair talent, echt waar) gaf de voorkeur aan een broodje PP van Papa (zonder saus ander proef je het niet goed) De rest gaat ff in de vriezer, word eerdaags 40 en dan is het wel een leuke hap.... kleine wraps, beetje pp, wat sla... hij is trouwens ook verekte lekker met mijn zelfgemaakte abrikozen/wortel chutney

foto's:
sl383564.jpg

sl383565k.jpg

sl383568.jpg

sl383570.jpg


op naar de volgende uitdaging; speenvarken (en mn zelfgebrouwen appelcider uiteraard)
 
Joris zei:
Ziet er lekker uit hoor...

Las alleen dat je je schoorsteen 1/8 ste open had. Ik heb altijd begrepen dat die helemaal open moet ivb met de rook ophoping in je barrel.

Wellicht heb ik wel het geluk dat de wind bij mij ' blijft hangen' (smoker staat redelijk tussen wat muren) hij waait dus heerlijk door mn ventilatie bij de vuurkamer, pijp hoeft dus minder ver open. Mijn rookton (barbecook) bijvoorbeeld moet veel meer lucht hebben wil ie steady blijven omdat ie alleen van onder af zuurstof krijgt
 
Ja bedankt hé! Na het zien van die heerlijke broodjes moet ik nou hongerig naar bed.

Gefeliciteerd met je ti... ,oh wacht dat is hier niet. ;)
 
Mooie rapportage hoor! Prachtig zoals je de temperatuur konstant hebt kunnen houden.
Ook het kipje ziet er zeer smakelijk uit.
Zelfgemaakte abrikozen/wortel chutney, cider... petje af!
 
Ja, kom maar op met zo'n broodje en een glaasje cider lust ik ook best ;)
Heb ik vroegah ook nog wel gedaan, cider maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan