BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork met paddestoelen risotto

 
 

Willem Rookproever

Vuurmaker
Berichten
96
Ik heb mijn Kamado Joe C3 nu twee weken in mijn buitenkeuken en warm gedraaid met een
cote de boeuf, pizza en gebakken aardappeltjes.
Afgelopen weekend tijd voor een klassieker.
Mijn eerste keer pulled pork.

Zaterdag een mooi stuk procureur bij de slager opgehaald en ‘s avonds in de Noskos rub voor
pulled pork gewenteld.

1644077062072.png


Zondagochtend vroeg op en de kamado aangestoken. Een paar blokken appelhout op de kolen en het
binnenwerk opgebouwd met de slōroller (de nieuwste gadget van Kamado Joe). De procureur op het
rooster en roken maar.


1644077430613.png


Na vijf uur het vlees ingepakt in aluminium folie en op naar de 90°C kerntemperatuur.

AEF0FEBD-2564-4A69-A7FE-BC82C6046676.jpeg


Uiteindelijk was het vlees pas bij 96°C echt boterzacht. Uitpakken en uitwasemen en weer inpakken en
uitrusten en dan uit elkaar trekken.

814AC2A3-BCB6-4408-BF49-F2973D6A8637.jpeg


Het eind resultaat:

1644077659191.png


Ondertussen was het etenstijd en snel nog even een paddestoelen risotto er bij gemaakt en genieten
van een heerlijk avondmaal. Deze pulled pork was ook heerlijk zonder bbq saus en combineerde goed
met de risotto.


51D76695-B986-493C-8E21-7EB5BC16AD97.jpeg


Ga ik vast en zeker nog veel vaker doen.
 
Laatst bewerkt:
Nice! En alvast gefeliciteerd met je knorretje!
 
Mooie run pulled pork!

Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor, pulled pork! Leuk verslag van een heerlijke maaltijd.
 
Pulled pork smaakt (bijna) overal goed bij dus zo ook bij risotto weet ik nu. Lekker hoor
 
goed gelukt deze. ziet er heerlijk uit

tip: volgende keer zoveel mogelijk maken, vol dat rooster
als je toch die run doet....

restjes in porties invriezen en je heb altijd pp klaar liggen voor door de nasi, op een broodje, etc
 
Willem mooie reportage en gefeliciteerd met je knor.
Wel jammer dat je het geheel als foto hebt geplaatst, zo wordt het moeilijk zoeken.
 
Ok, ik had de reportage in OneNote voor Windows gemaakt en toen een copy paste hier naartoe. Blijkbaar doet het systeem dat dan als één foto. Vond de foto’s en de tekst ook al iets wazig. Volgende keer zal ik de reportage hier samenstellen.
Weer wat geleerd. 🥸

Update:
Ik heb de reportage opnieuw gemaakt met losse foto’s en tekst. Ziet er een stuk beter uit.
 
Laatst bewerkt:
Mooie run PP. En dan eten met risotto klinkt erg lekker. Die moet ik eens gaan onthouden. top
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan