BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork met Carolina Table Salt

 
 
 
 

Chef Martin

Pitmaster
Berichten
722
Hallo allemaal,

Eigenlijk zou ik me opnieuw voor moeten stellen. Ik ben volgens mij ruim 6 maanden niet online geweest.
Aangezien geen excuus goed genoeg is laat ik dat maar achterwege.

Daarom gewoon maar een mooi stukje vlees met jullie delen.
Afgelopen weekend werd m`n schoonmoeder 50. Tijd voor een feestje dus. En of ik alsjeblieft iets wilde maken op de BBQ.
Natuurlijk.
Het werd 9 kg procureur.
Omdat ik erg nieuwsgierig was naar de nieuwe rub van onze forumsponsor Gerard http://www.probbqshop.nl/ , heb ik bij hem een paar potjes Carolina Table Salt besteld.
Mooie test om te kijken hoe deze rub zich houd op een stuk varken.
Natuurlijk eerst even "los" een beetje rub geproefd. Even potje schudden en dan de grote smaaktest.
En ik moet zeggen dat het me erg verrast heeft.
Een zachte rub waar allerlei subtiele smaken in zitten. Niet te pittig, eerder fris te noemen met op de achtergrond net dat tikje pit.
Tenminste, dat vind ik  :)

De procureurs in de rub gezet en een nachtje in de koelkast. Volgende dag het geheel op de BBQ en bereid volgens het wedstrijd recept van Dennis.
Altijd weer topper.
Uiteindelijk heeft het vlees 10 uur op de BBQ gelegen. `s avonds direct gepulled en de volgende dag eventjes opgewarmd in de oven.

Er waren ongeveer 50 mensen op het feestje en de PP was snel op. Heerlijk op een zacht bolletje en een stukje augurk erbij
Ik kan het zeker aanraden om deze rub een keer te proberen. Zeker voor mensen die niet van hele pittige stukken houden is dit een prachtige rub
Ik heb een paar foto`s gemaakt, maar in de drukte van het feestje ben ik helaas vergeten foto`s te maken van het eindresultaat  :-S

Bedankt voor het meekijken.



Het vlees in de rub.



Op de BBQ



Ingesmeerd met BBQ saus.
 
Het ziet er heerlijk uit hoor! Welkom terug!
 
Heerlijk hoor, twee verdiepingen vol met PP!
 
Gaat er altijd wel in. Was ook nieuwsgierig naar die rub. Heb alleen nog te veel rubs thuis staan om weer nieuwe aan te schaffen. Volgende keer zit ie erbij.
 
Maccie zei:
Gaat er altijd wel in. Was ook nieuwsgierig naar die rub. Heb alleen nog te veel rubs thuis staan om weer nieuwe aan te schaffen. Volgende keer zit ie erbij.

Zo kwam ik er vandaag achter dat ik onwijs veel rookhout heb. In chunks, snippers en mot. Dacht het mooi in een 26 liter waterkluis/zuurkoolvat te doen. Had ik er gewoon 2 nodig!
 
daar is helemaal niks mis mee, had best wel een broodje mee willen eten
 
Terug
Bovenaan Onderaan