Beef en Steak

Pulled pork maiden run

• Onderwerp starter Onderwerp starter bert0314
  • Startdatum Startdatum
B

bert0314

Gast
Goedenavond mede vleesfanaten,
Van de week ribben gemaakt, Echter zijn de fotos helaas weg op 2 na.
Ribben gemaakt met de kansas city dry rub en geglazed met bbq saus van calve de sweet en smokey classic bbq sauce.
Ribben ongeveer 2 uur op de smoker gehad, Vervolgens ingepakt met een lepel appelsap en ongeveer anderhalf uur laten liggen.
Toen de ribben weer uit de folie gingen vielen de botjes er al uit dus ben ik snel begonnem met de glaze.
Deze een halfuurtje laten setten en vervolgens de ribben weer ingepakt om ze een halfuurtje later te eten.
Ribben waren echt heerlijk! Ook mn stiefmoeder wie normaal niet zo van ribben houdt vond ze heerlijk.
Goed vandaag dus maar begonnen met de pp, Of nja gisteravond al met de dry rub.
Als dry rub heb ik wederom de kansas dry rub gebruikt en voor de rest heb ik het recept van de wedstrijd pp van noskos gevolgd.
Heb deze keer bijna volledig op hout gebrand wat me goed bevalt! Mooie stabiele temperatuur vooral met een paar mooie grote blokken.
Pulled pork was met 4 en half uur op 75 graden toen ben ik gaan glazen en heb ik dit om het halfuur gedaan tot dat ik een mooie bark had.
Toen heb ik de pp ingepakt in folie en weer voor anderhalf uur laten liggen op de smoker.
Dit alles op een temp van rond de 110 graden.
Toen ik na anderhalf uur de temp opmeette las ik over de gehele procureur 90 graden dus heb ik de pp van de smoker gehaald.
Even 5 min laten afkoelen om mn klauwen niet te branden en toen begon het uitpakken.
Gelijk toen het stuk vlees uit de folie kwam zag ik al hij mooi uit elkaar viel.
Gauw weer ingepakt in de folie en daarna een paar handdoeken eromheen om de boel langer warm te houden.
2 uur laten rusten en zo net gepulld en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf!
Mooie smaakvolle pp en een bark zoals ik hem nog nooit geproeft heb.
Pp ligt nu vrijwel vacuum en goed verpakt in de koeling tot morgen te wachten dan komt er nog een uitgebreider verslag van hoe het smaakte.
Voor nu lekker op de bank met een pilsje! Best veel werk zo'n varkensnekkie.
Bedankt voor alle tips enz! Ik ben helemaal om! Denk dat er snel nog een bge bijkomt.
Mvgr bert
Bijgevoegd nog een foto'tje van mn tijdverdrijf vandaag onder het smoken.
Wie kent hem niet de kermisbuks! Geliefd bij oud en jong.
70629b216dd4a938c03aad7c7a459613.jpg
d77bbd173d6edaff9e408dc34765bf35.jpg
b526f8f974fe5ff082cc6026c2b42d2b.jpg
f38f5302d45842518b0fca5800923073.jpg
bd1aefe5b2ae3b459926823d61c890d8.jpg
7afa4a6108a25b427a613a3920a17e87.jpg
b56ee2533f3da2852813d96d8dca9ae2.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Heerlijk hobby dit :) lekker!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jupilerman zei:
Heerlijk hobby dit :) lekker!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Echt he! Moet mezelf echt beheersen nu!! Scheelt dat ik geen lekkere broodjes in huis heb

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Zo te zien heeft iemand zich geamuseerd vandaag, mooi resultaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Dat ziet er verdomd lekker uit!

Tijdverdrijf met kermisbuks doet me aan jeugd denken

Lekker hoor, gratz met knorrie!

Terug
Bovenaan Onderaan