BasBQ
Beef en Steak

pulled pork kroketten als test bij de snackbar

Zou gaaf zijn Leo!
Moet je trouwens je onderschrift niet uitbreiden?
 
Goed idee en idd om de hoek kom ik een kroketje halen :)
 
Abraham zei:
Zou gaaf zijn Leo!
Moet je trouwens je onderschrift niet uitbreiden?

met wat Abraham?
 
Een Uuni, of heb ik het mis?
 
haha ja, moet die foto nog een keer posten
 
Lekker Leo, daar ga ik wel voor op en neer rijden vanuit Brabant..👍😋
 
Tom Hendriks zei:
Lekker Leo, daar ga ik wel voor op en neer rijden vanuit Brabant..

Neem je een doggybag mee voor de achtergebleven Brabanders?
 
En? En? En? Wanneer is de grootse introductie? Dit moet het kroketvolk toch lekker gevonden hebben jatoch ofniedan?
 
hij durft het nog niet goed aan. Daarentegen heb ik er net weer 3 procureurs opgelegd gedeeltelijk voor kroketten
 
Slechte ondernemer..  ;)
 
Zeer herkenbaar. Ik heb voor mijn slager ook al vanalles gedaan maar niets schiet wortel.
E.e.a. kan te maken hebben met de klantenkring. Er komt hier bijvoorbeeld veel bejaard volk bij de slager die niet veel anders willen dan een halve speklap of een karbonade. Veilig, bekend spul. Nieuwe dingen vinden gewoon te weinig aftrek.
Daarentegen vloog de sous vide gegegaarde nep pulled pork deze zomer weg met kilo's tegelijk. Echt waar.
Mensen zijn gewoon raarrrrr.
De kunst is om voldoende mensen aan te trekken die de nieuwe spullen willen afnemen. Voor hardwerkende lokale slagers is het voornamelijk een spel van overleven en om daarnaast nog al die extra moeite te doen. ..ik merk dat dat bij mijn slager in elk geval niet werkt.
 
El Fumarole zei:
Zeer herkenbaar. Ik heb voor mijn slager ook al vanalles gedaan maar niets schiet wortel.
E.e.a. kan te maken hebben met de klantenkring. Er komt hier bijvoorbeeld veel bejaard volk bij de slager die niet veel anders willen dan een halve speklap of een karbonade. Veilig, bekend spul. Nieuwe dingen vinden gewoon te weinig aftrek.
Daarentegen vloog de sous vide gegegaarde nep pulled pork deze zomer weg met kilo's tegelijk. Echt waar.
Mensen zijn gewoon raarrrrr.
De kunst is om voldoende mensen aan te trekken die de nieuwe spullen willen afnemen. Voor hardwerkende lokale slagers is het voornamelijk een spel van overleven en om daarnaast nog al die extra moeite te doen. ..ik merk dat dat bij mijn slager in elk geval niet werkt.

Zeer herkenbaar. En daardoor heeft ook niet elke slager een stukje bbq vlees zoals wij dat graag zouden hebben (butt, picanha, buikribben, enzovoort.)
Iets met cirkel en vicieuze.
 
Ik zou kleine versies maken van de PP-kroks en een batch gewoon gratis meegeven bij elke bestelling. Is voor de snackbar houder geen extra werk, krijgt veel goodwill doordat hij wat gratis weggeeft (en het er bij zegt dat het nieuw is, lokaal, feedback wil) en veel meer mensen gaan het dan proeven.
 
Die van mij heeft dat dan weer wel, omdat hij wel alles kan bestellen. Voor mij dus zaak om tijdig te bedenken wat ik wil.
We merken overigens wel dat door de aandacht voor BBQ er wel langzaam mensen 'ingewikkelder' vlees bestellen. Maar dat gaat maar mondjesmaat.
Maar Angus ribeye enzo ligt inmiddels wel standaard in de toonbank. Babysteps...maar het komt.
 
Holkers zei:
Ik zou kleine versies maken van de PP-kroks en een batch gewoon gratis meegeven bij elke bestelling. Is voor de snackbar houder geen extra werk, krijgt veel goodwill doordat hij wat gratis weggeeft (en het er bij zegt dat het nieuw is, lokaal, feedback wil) en veel meer mensen gaan het dan proeven.
Dat is echt geen gek idee!
 
Ik denk dat het ook een stukje te maken heeft met de hygiene code. Waar ligt de uiteindelijke aansprakelijkheid als de eindgebruiker zegt ziek te zijn geworden van... De strenge eisen kunnen niet worden gewaarborgd / gecontroleerd wanneer de pp kroketten in de huiselijke omgeving gemaakt worden.
Ik zeg hiermee niet dat de fouy automatisch bij onze kant ligt, maar wel dat daar als eerste het vingertje naar toe zal gaan.

Praktijk voorbeeld (waar gebeurd). Een collega cafetariahouder krijgt een klant die 20 kroketten komt ophalen. De klant heeft een familiefeest en iedereen neemt eten mee. Paar dagen later komt de klant terug om te klagen dat de gasten ziek zijn geworden van zijn kroketten. De cafetariahouder kan het goed vinden met deze klant en tijdens een bakje koffie blijkt dat deze klant en zijn vrouw niet ziek zijn geweest (wel kroket hebben gegeten). Een kwartiertje later blijkt uit het gesprek dat de klant en zijn vrouw geen kip eten en dit niet hebben gegeten, maar alle mensen die ziek waren wel.... Dus....
Gevolg was dat de naam van de cafetaria in no-time te ronde ging met het verhaal slechte kroketten. Nadat later bleek dat alles tip top in orde te zijn geweest (controle voedsel en waren autoriteit, was officiele klacht ingediend) krijgt degene die de klacht heeft ingediend bericht dat er niets te vinden was. Maarja, diegene gaat echt niet in zijn omgeving een rondje doen om te vertellen dat het toch niet aan de kroket lag, maar aan de kip van tante Annie. Oftewel, kwaad is al geschied.

Maar stel dat het nu wel aan de kroket lag, dan wordt normaal gesproken ook in de keten van producent tot aan verkoper gekeken, waar de fout kan hebben gelegen. (Al het papier werk erbij qua temperaturen etc) in dat geval is het voor de meesten hier erg lastig om aan te tonen dat er niets in het productie procces is foutgegaan. (Nogmaals, hwt gaat er niet om of het goed is gegaan, maar dat je dit kan onderbouwen volgens de richtlijnen).

Even advocaat van de duivel mbt tot wetgeving voedsel en waren autoriteit :D
 
ik denk dat je hier een goed punt hebt Silverfox
 
Terug
Bovenaan Onderaan