Beef en Steak

Pulled Pork injectiemix discussiedraadje

Riestad zei:
Ewald zei:
Riestad zei:
Ik heb onlangs door het breken van mijn injectienaald een PP gemaakt zonder injectie.
Deze was top van smaak!

Ik vraag me wel af het een groot verschil met wel of niet injecteren.

Voor mij maakt injecteren wel degelijk uit sinds ik injecteer  worden mijn PP's  veel malser en meer juicy.

Dan maak ik er volgende week een met jou injectie recept!

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, kunnen we met z'n allen van leren.
Wellicht heb je nog aanpassingen of toevoegingen.

Ewald zei:

Ik heb er ondertussen best een paar gemaakt, en heb ook altijd ge?njecteerd, maar bij mijn laatste run ( waarbij ik dus in de lade zag dat de naald naar zijn grootje was ) was de smaak het beste. Misschien was dit vlees ook beter. We nemen volgende week de proef op de som :) to be continued :)

Riestad zei:
Ewald zei:

Ik heb er ondertussen best een paar gemaakt, en heb ook altijd ge?njecteerd, maar bij mijn laatste run ( waarbij ik dus in de lade zag dat de naald naar zijn grootje was ) was de smaak het beste. Misschien was dit vlees ook beter. We nemen volgende week de proef op de som :) to be continued :)

Oh, maar ik heb zeker ook goede resultaten gehad zonder injecteren.
Maar met injecteren is voor mij het eindresultaat meer constant.

Overigens gebruik ik de laatste 2 jaar alleen nog maar Nekken van de Hanos, en dan of Gaasterlands kruidenvarken (Friberne) of Zweeds boerderijvarken

Its all in the Rub...

Hoop werk / geklieder om iets wat al lekker is van zichzelf "nog" lekkerder te maken...

{quote} Amazing ribs dot com

Skip the marinade, injections, and brines
Some folks like to inject butt with an internal marinade. Typically they will do something like mix about 4 tablespoons of their rub with 1 cup of warm apple juice and pump it deep into the meat. Some even use chicken stock. I don't bother. I think this cut is moist enough on its own and injecting can mask the flavor of the pork. When I am judging, and the meat tastes more like apple juice than pork, I mark it down.

ThrowonD zei:
Its all in the Rub...

Hoop werk / geklieder om iets wat al lekker is van zichzelf "nog" lekkerder te maken...

{quote} Amazing ribs dot com

When I am judging, and the meat tastes more like apple juice than pork, I mark it down.

Daarom gebruik ik dus geen appelsap, ik heb ze ook zo geproefd met jureren.

Terug
Bovenaan Onderaan