BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork, ik krijg er geen genoeg van.

Kun je nog wat informatie geven over wat je doet qua verkopen?
Hoe groot maak je de porties? Watvoor prijs reken je?
Hoeveel kopen de meeste mensen?

Ik denk dat er hier meerderen zijn die het leuk lijkt om ook te gaan verkopen, maar zich afvragen of het in de praktijk de moeite waard is.
Dat kan... Voelt wel een beetje als een geheim prijsgeven, want ik heb best wel wat werk gehad in berekenen en bepalen van de prijs.
Maar voor dit forum met BBQ broeders:
Ik verkoop 500 gram gevacumeerd en diepgevroren voor € 13,95. Vacuumzakjes zijn geschikt voor sous-vide.
De meeste kopen 1, sommige 2 zakjes per keer. 7 a 8 kilo eindgewicht ben ik binnen 3 weken kwijt tot nu toe.
Gezien de huidige kosten van kolen (ik zweer zelf bij ecobrasa voor low and slow op m'n mastertouch) is brandstof een belangrijk onderdeel van de kostprijs. Dus hoe meer er tegelijk kunnen hoe voordeliger je kunt. De rest van de kosten zijn allemaal redelijk stabiel (kruiden, rookhout, injectiespullen, sauzen, vacuumzakjes.).
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee..(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Marq
Dat kan... Voelt wel een beetje als een geheim prijsgeven, want ik heb best wel wat werk gehad in berekenen en bepalen van de prijs.
Maar voor dit forum met BBQ broeders:
Ik verkoop 500 gram gevacumeerd en diepgevroren voor € 13,95. Vacuumzakjes zijn geschikt voor sous-vide.
De meeste kopen 1, sommige 2 zakjes per keer. 7 a 8 kilo eindgewicht ben ik binnen 3 weken kwijt tot nu toe.
Gezien de huidige kosten van kolen (ik zweer zelf bij ecobrasa voor low and slow op m'n mastertouch) is brandstof een belangrijk onderdeel van de kostprijs. Dus hoe meer er tegelijk kunnen hoe voordeliger je kunt. De rest van de kosten zijn allemaal redelijk stabiel (kruiden, rookhout, injectiespullen, sauzen, vacuumzakjes.).
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee..(y)
van 10.5kg ( geinjecteerd ) ging bij mij 3kg vanaf.
hield 7.5kg netto over.
Dat moet je uiteraard allemaal doorberekenen ja.
7.5x €27,90 inkoop procureur, houtskool, sausje hier rubje daar, vacuumeren, zakjes, labellen.
Ik snap je berekening wel.


Ik heb vandaag weer mooi ingekocht.
Toch geen stukke van 3kg maar mag niet klagen 😄

20240508_155543.jpg
 
van 10.5kg ( geinjecteerd ) ging bij mij 3kg vanaf.
hield 7.5kg netto over.
Dat moet je uiteraard allemaal doorberekenen ja.
7.5x €27,90 inkoop procureur, houtskool, sausje hier rubje daar, vacuumeren, zakjes, labellen.
Ik snap je berekening wel.


Ik heb vandaag weer mooi ingekocht.
Toch geen stukke van 3kg maar mag niet klagen 😄

Bekijk bijlage 64902
Er is flink wat gewichts/vochtverlies inderdaad. Ik heb toevallig vandaag ook lekker ingeslagen op procureur, 6 mooie stukken tegen de 3 kg.
Voor de grillworst, pulled pork, rollade, gyros... heerlijk veelzijdig stukje vlees is het 😄
 
Worst zelf maken lijkt me mooi voor ooit maar voor nu is het zo prima 🤣.
Je moet er ook weer van alles voor aanschaffen, laat ik dat nog maar niet doen 😬
 
@WouterM. leuk dat je dit met ons deelt!

Ik heb even zitten spelen en heb een Excelletje gemaakt om de berekening te doen. Het idee is dat je per kostenpost of een prijs per kilo vlees, of een prijs per sessie opgeeft. Aanname is even dat de rub en de saus compenseren voor het gewichtsverlies, zodat er evenveel eindproduct is als begingewicht van het vlees.
De waardes die er nu instaan zijn zomaar wat voorbeeldwaardes.
Pulled Pork Calculator.png



Je kunt het Excelletje hier downloaden en ermee spelen.
 
@WouterM. leuk dat je dit met ons deelt!

Ik heb even zitten spelen en heb een Excelletje gemaakt om de berekening te doen. Het idee is dat je per kostenpost of een prijs per kilo vlees, of een prijs per sessie opgeeft. Aanname is even dat de rub en de saus compenseren voor het gewichtsverlies, zodat er evenveel eindproduct is als begingewicht van het vlees.
De waardes die er nu instaan zijn zomaar wat voorbeeldwaardes.
Bekijk bijlage 65025


Je kunt het Excelletje hier downloaden en ermee spelen.
Nee dat compenseert niet genoeg.
10kg is bruto is ongv 7.5kg netto.
Maar fun altijd leuk hobbieen!
 
@WouterM. leuk dat je dit met ons deelt!

Ik heb even zitten spelen en heb een Excelletje gemaakt om de berekening te doen. Het idee is dat je per kostenpost of een prijs per kilo vlees, of een prijs per sessie opgeeft. Aanname is even dat de rub en de saus compenseren voor het gewichtsverlies, zodat er evenveel eindproduct is als begingewicht van het vlees.
De waardes die er nu instaan zijn zomaar wat voorbeeldwaardes.
Bekijk bijlage 65025


Je kunt het Excelletje hier downloaden en ermee spelen.
Ben zelf dol op excel, dus heb inderdaad daar alle berekeningen in gemaakt. Voor alles wat ik verkoop overigens. Ook handig voor recpten hoeveelheden etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan