BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork, hele procureur

Soapy

Tondelzoeker
Berichten
7
Klaar voor mijn eerste badge😇

Na ruim 1 jaar voor de 2e keer pulled pork gemaakt. Dit keer met een hele procureur. Hiervoor het volledige recept van Noskos gevolgd.

De avond van te voren heb ik de procureur voorbereid door. Het overtollig vet viel dit keer wel mee, hier en daar leek wat silverskin te zitten wat ik heb weggesneden. Vervolgens met een marinade spuit de procureur geïnjecteerd. Tegenvaller was wel dat ik het uienpoeder vergeten was toe te voegen.

In de ochtend om 8 uur begonnen met het voorbereiden van mijn Weber 57. Het was tevens de eerste keer dat ik een plate setter gebruikte, die van Napoleon aangezien die van Weber niet los verkrijgbaar was (de "houtskool warmteverdeler" van Weber viel bij mij af, deze is te hoog om een lekbak te plaatsen). Volgens de Minion methode had ik briketten langs de binnenrand gelegd met hier en daar wat rookhout. Ik moet zeggen dat de temp heel stabiel verliep tussen de 115 -130.

Na 4:45 was de kern 74 graden en was de procureur klaar voor de glaze.
Tot aan het insmeren van de glaze had ik geen lekbak met water gebruikt. Er lag veel zwarte smurrie op de rvs plate setter, daarom vervolgens een lekbak met kokend water op de plate setter gezet.
IMG20240609133328.jpg

Er zou namelijk nog glaze op de hete plate setter komen en zorgen voor ongewenste geurtjes.

De stall van 74 graden kern temp bleef 2 uur duren. Na 2 uur heb ik de procureur ingepakt en teruggelegd en was het wachten tot een kern temp van 88. Na anderhalf uur zat ik nog op 81. Na totaal 3 uur in de folie was hij klaar om van de barbecue te gaan. Na even uit te dampen heb ik hem gepulled en geportioneerd voor mijzelf.
IMG20240609174552.jpg

IMG20240609193136.jpg

Al met al een goeie sessie geweest en het de smaak was echt goed. Ik had hem achteraf iets langer in de folie moeten laten liggen, hier en daar zat er nog wat structuur in.

Ben al aan het kijken wat mijn volgende low and slow gaat worden!

Gr,
Soapy
 
Mooie PP, gefeliciteerd, dat verdient een knor.
 
Mooi resultaat, gefeliciteerd met je knor.
 
Welkom bij de Knorries!
 
Welkom bij de knorries.

Je geeft aan dat er hier en daar nog structuur in zat. Uit je verslag begrijp ik dat je bij 88 graden de pp van de bbq heb gehaald? Heb je voor dat je de pp eraf haalde een "priktest" gedaan?

Ik moet eerlijk bekennen hier is nog geen enkele eraf gekomen onder de 92 graden, kan natuurlijk aan het vlees liggen.
 
Gefeliciteerd met je 🐷
 
Welkom! In de procureur zitten ook wat stevigere stukken met meer structuur. Als je die nog te stevig vindt idd wat langer laten liggen.
De prik test is bepalend.
 
Welkom bij de knorries.

Je geeft aan dat er hier en daar nog structuur in zat. Uit je verslag begrijp ik dat je bij 88 graden de pp van de bbq heb gehaald? Heb je voor dat je de pp eraf haalde een "priktest" gedaan?

Ik moet eerlijk bekennen hier is nog geen enkele eraf gekomen onder de 92 graden, kan natuurlijk aan het vlees liggen.
Soms pas bij 94 indd :)
 
Wat mij betreft (naast de temperatuur natuurlijk) het belangrijkst: niet ongeduldig zijn en je procureur ook echt even 45-60 minuten laten rusten voordat je gaat pullen. Dat scheelt in mijn ervaring heel erg veel!
 
Overigens is er iets mis gegaan met zijn knorretje of zie ik hem simpelweg niet 😁?
 
Overigens is er iets mis gegaan met zijn knorretje of zie ik hem simpelweg niet 😁?

De topic starter is sinds woensdag niet meer ingelogd geweest en de Knor heeft hij gisteren pas gekregen, zodra de topic starter inlogt komt zijn Knor tevoorschijn ;)
 
De topic starter is sinds woensdag niet meer ingelogd geweest en de Knor heeft hij gisteren pas gekregen, zodra de topic starter inlogt komt zijn Knor tevoorschijn ;)
Kiek dat wist ik niet! thanks 😁
 
Mooi werk!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Lekker. Schuif maar door.
Proficiat met de knorrie award
 
Terug
Bovenaan Onderaan