BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork debuut!

 
 

Cheflustikniet

Kooltjesharker
Berichten
135
Yes, daar is ie dan! Het gerecht waarvan je wist dat hij ging komen. Mijn allereerste pulled pork! Superleuk en smakelijk om te maken. Heb @noskos' wedstrijdrecept gevolgd en dat ging helemaal top (waarvoor dank!). Ik heb jullie vorige week al meegenomen in mijn grootste vraagstuk. Ik wilde de pulled pork hebben voor de lunch met familie afgelopen zaterdag. Dus de grootste vraag was: een dag van tevoren maken of 's nachts uit bed? Uiteindelijk voor het eerste gekozen, want alle tijd die dag.

Dus donderdagavond de procureur geïnjecteerd en gerubbed en vrijdag om 12.00 lag hij op zijn rooster. Ik had in de middag mijn eerste bbq workshop (fingerfood friday bij The Fire Station) dus terwijl ik daar nieuwe dingen aan het leren was, lag de procureur op z'n gemakkie te roken voor de eerste fase. Bij terugkomst had ie 5 uur gehad en was de temperatuur 74 graden. Toen heb ik hem voorzien van de glaze en ging het daarna bijna mis! Ik heb sinds kort een Firebird controller. Die had ik even gepauzeerd, zodat hij niet als een malle zou blijven blazen terwijl de bbq open stond. Maar helemaal vergeten hem weer aan te zetten. Dat ontdekte ik pas na 50 minuten, toen de temperatuur al naar 96 gezakt was. Gelukkig was hij nog niet uit en kon er weer nieuw leven en temperatuur ingeblazen worden! Daarna alles conform recept afgemaakt.

De ochtend erna op de bbq opgewarmd met wat appelsap en kon ik heerlijke broodjes voorschotelen!

Wellicht leuk als tip: uit het boek Groen op Kolen heb ik ook nog pulled koningsboleet gemaakt als alternatief voor de vegetariërs in de familie. De stam van koningsboleten (XXL paddenstoel; te koop bij Sligro) zijn met een vork te 'pullen'. Daarna in de skillet roerbakken (10 minuten 180 graden, indirect) en kruiden toevoegen (voelt als breken copyright om hele recept hier neer te pennen, dus doe ik niet) en dan nog 5 minuten roerbakken tot het vocht een beetje weg is. In de drukte met de familie vergeten foto's te maken van 'the making off', maar het resultaat zie je in de skillet op de voorlaatste foto.

Bij datzelfde recept ook een lekkere rodekoolsalade (rode kool, rode ui, mayo, balsamico en zout), voor bij zowel de pulled pork als de pulled boleet.

Heerlijk! En zeker eentje om vaker te gaan doen!


MCqIkzMOQbKLmkBGDEV+6g.jpg
66F54579-37A4-4631-8CB6-1C9A36A3478D.jpg
61D584A5-71E7-4B5F-A585-EBEABB38F4CF.jpg
8360ED6F-2223-4CE4-8577-D226F964EBB2.jpg
5A97B44C-CC92-4102-B35B-1ED5C34D5C70.jpg
967F76DB-F41C-45A9-A962-671487ABED8E.jpg
5618039A-6AF7-4F83-B3BD-4302BA65A1EE.jpg
59C1A832-F6A8-4021-9B95-543F4A34B67F.jpg
794FCE71-2719-45F7-97AB-A96A7B6EF587.jpg
rgsVtml1RqihwSyuYc87eg.jpg
N+oLYSSDQSu%JGZq%z1%nQ.jpg
 
Klinkt lekker, jammer dat ik (m.u.z. )van de eerste twee de plaatjes niet kan zien.

He', plots zijn de plaatjes wel te zien, heerlijke broodje P.P. gefeliciteerd met je knor, (y)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke broodjes!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Ziet er top uit!!!
 
Proficiat met de knorrie award.
Ziet er allemaal erg smullerig uit.
 
Van harte gefeliciteerd met je sticker, het ziet er erg smakelijk uit allemaal. Mooi dat je eraan gedacht hebt het hele proces vast te leggen, ik vergeet dat nog wel eens. Proficiat!!
 
Prachtig, hier de kinderen ook al verpest met deze heerlijkheid

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekker man
Mooie run
Gefeliciteerd met je sticker

Wat vond de visite ervan?

PS
Volgende keer rooster helemaal vol leggen. Maximale kilo's.
Als je toch die run doet......
Restjes verdelen en invriezen. Heerlijk ook door de nasi, in een pita, etc.
 
Lekker man
Mooie run
Gefeliciteerd met je sticker

Wat vond de visite ervan?

PS
Volgende keer rooster helemaal vol leggen. Maximale kilo's.
Als je toch die run doet......
Restjes verdelen en invriezen. Heerlijk ook door de nasi, in een pita, etc.
De visite genoot met volle teugen!

Dat volle rooster zag ik elders op dit forum inderdaad terugkomen. Ik denk dat ik een grotere vriezer nodig heb!
 
Gefeliciteerd met je knorretje. Mooie eerste sessie geweest en bedankt voor de tip voor veggie variant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan