Beef en Steak

Pulled Pork Babi Ketjap

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
231
Vandaag maar weer eens de tijd genomen om lekker pulled pork te maken. Bij de Sligro een flinke jongen meegenomen (2,4 kilo) en een leuk recept uitgezocht dat al even op mijn lijstje stond. (Link onderaan)

Begonnen met het aansteken van de Bastard, een deel indirect en de andere helft voor direct. De houtskool aangestoken en terwijl de Q opwarmde tot 120 graden de procureur in de rub gezet. Ik heb een mengsel gemaakt van twee rubs uit de la.

IMG_8940.jpeg


Toen de Q op temperatuur was het vlees op het indirecte deel gelegd en wat blokjes rookhout op de brandende houtskool gelegd.
De procureur moest hier ongeveer 2 uur op liggen om lekker te roken.

IMG_8941.jpeg


Ondertussen binnen de saus/marinade gemaakt op basis van ketjap manis en flink wat andere (oosterse) smaakmakers.
De Do toen vast naast het vlees gezet zodat hij vast goed op temperatuur kon komen.

IMG_8946.jpeg


Na 2 uur de procureur in de pan gedaan (dit was de grootste uitdaging van dit recept 🤭), deksel erop en door laten garen boven het directe vuur en ong 150 graden. Doordat ik tussendoor even weg moest was de kerntemperatuur net iets hoger dan het recept voorschreef maar dat mocht de pret niet drukken.

IMG_8947.jpeg


Het vlees even laten rusten en ondertussen de saus wat in laten koken en natuurlijk daarna het vlees pullen.

IMG_8948.jpeg


De broodjes even op de grill en toen beleggen met de ingemaakte komkommer, de pulled pork en nog wat extra saus… jummie!

IMG_8949.jpeg


En het voordeel van zo’n grote jongen; meer dan genoeg om nog 2x van te kunnen eten 😜

 
Laatst bewerkt:
dat ziet er top uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Oe lekker zeg!
 
Smaakt prima bij het voetballen.
 
Jam Jam. Ziet er heelijk uit, zal gesmaakt hebben. Iets om ook een keer te maken. :D
 
zo, dat ziet er goed uit. mijn to-do lijst groeit weer....
 
Bij mij werkt de link niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien is het dan handig om via Google naar het recept te gaan of rechtstreeks naar de site; bbqproof - babi ketjap pulled pork
Hopelijk lukt het dan wel.
 
Het lijkt inderdaad aan mijn tapatalk app te liggen. Openen in safari werkt wel.

Dacht misschien kan je de link in je topic aanpassen. Vandaar de opmerking.
Thanks voor het delen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het lijkt inderdaad aan mijn tapatalk app te liggen. Openen in safari werkt wel.

Dacht misschien kan je de link in je topic aanpassen. Vandaar de opmerking.
Thanks voor het delen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik werk altijd in Safari dus dat klinkt wel logisch. Als je nog een tip hebt over hoe ik hem er dan beter in kan zetten is die altijd welkom!
 
lijkt me erg lekker, zal het ook eens proberen 😋
 
Het is een zeer smakelijk broodje geworden, helaas kan ik niet meer zo goed tegen varkensvlees maar dit kan natuurlijk ook met ander vlees gemaakt worden 🤔
 
Oké… ik weet niet precies wat er nu anders is dan ik normaal doe als ik een linkje bij mijn verslag post…. Maar heeft er iemand een tip hoe ik het anders kan doen zodat het wel voor iedereen lukt?
 
Ligt aan de site zelf
Je MOET cookies aanvaarden, anders werkt die site niet.
Na aanvaarding cookies werkt het bij mij wel.
 
Ligt aan de site zelf
Je MOET cookies aanvaarden, anders werkt die site niet.
Na aanvaarding cookies werkt het bij mij wel.
Aha duidelijk! Vond het al zo raar dat het nu ineens niet meer goed ging. Thx voor de terugkoppeling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan