Beef en Steak

Pulled Pork advies

stansfield

Tondelzoeker
Ik ben van plan pulled pork te gaan proberen. Dus nu ben ik aan het rondkijken naar wat ik allemaal nodig heb. En dan loop ik tegen een paar vragen aan.
Ik denk dat we dit in eerste instantie maar met zijn 2en opeten dus om een mega groot stuk te kopen is dan niet ideaal. Dus is mijn vraag of je ook goed pulled pork kan maken met bijvoorbeeld 500 gram varkensnek? Of heb je dan toch echt minstens een stuk van een kilo nodig?

En kun je pulled pork goed bewaren in de vriezer en wat is dan de meest smaakvolle manier om het weer op te warmen?

Gewoon een normale butt of procureur kopen en klaarmaken wat over blijft invriezen. Werkt prima.

Meestal weegt een procureur tussen de twee en drie kilo.
Invriezen gaat prima, even au bain Marie opwarmen of in de magnetron.

Kleine stukjes werken meestal niet goed, drogen teveel uit

aha, ja dat was mijn gedachte ook al. Dus beter 1 groot stuk van 2 kilo op de bbq en wat je niet direct opeet in de vriezer dan een klein stuk van 500 gram kopen.

Tnx.

Vandaag heb ik een stuk varkenschouder van 1,5 kg (incl. bot) op mijn bbq liggen om PP van te maken. Vanavond kan ik je hopelijk bevestigen dat je ook van een kleiner stuk vlees PP kan maken (anders wordt het honger lijden). Bij succes ga ik er vanuit dat een restje van de PP de diepvries in gaat.

Rob er is niemand die zegt dat het niet kan van een kleiner stuk, maar met een normaal stuk krijg je een beter resultaat ;).

Hi Frits,
Ik hoop vanavond (voor mijzelf) te bewijzen dat ook van een kleiner stuk vlees een goede PP te maken valt. Dat ik in ieder geval iets van mijn Q ga krijgen is zeker.

Gewoon een groot stuk nemen!! Er is zoveel lekkers te doen met overgebleven PP !! ;) ;)

Mijn PP was heerlijk. Liet zich goed pullen was mals, sappig en goed op smaak (en genoeg over voor een tweede maaltijd!).
Het is dus mogelijk om van een klein stuk schouder een goede PP te maken!

Andere vraag. Als ik nu een groot stuk Picanha bestel van 2 kilo. Dan kan ik die wel makkelijk in kleinere stukken snijden en per x op de bbq leggen toch?

Ik dacht dat picanha maar tot 1 kg ging en dat het daarna een ander stuk vlees werd.

Terug
Bovenaan Onderaan