Beef en Steak

Pulled pork 2,6 kg eerste keer spannend!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anna
  • Startdatum Startdatum

Anna

Tondelzoeker
Vandaag begonnen aan mijn eerste poging tot het bereiden van Pulled pork. En gelijk een groot stuk van 2,6kg.
Eerst even bijwerken en de grote stukken vet wegsnijden om vervolgend de procureur te injecteren met PP injectie mix (het recept van NOSKOS)
Vervolgens goed kruiden met de Sweet Bones & buts van Angus & Oink. Omdat ik geen zin had om een snorkel en zwemvliezen er bij te makken gebruik gemaakt van mijn keuken binnen ipv de keuken in de schuur. Toch wel handig als ik opzoek ga naar grotere snijplanken :)

WhatsApp Image 2024-09-27 at 21.35.53.jpeg
WhatsApp Image 2024-09-27 at 21.36.00.jpeg

Voor mij is dit de eerste keer dat ik een groot stuk vlees ga garen, eerder wel een kippetje of spearibs op de BBQ gehad maar ik zie dit wel als een opstapje naar de iets grotere en luxere stukken vlees. Ook wil ik in de toekomst mijn eigen kruiden gaan mixen maar voor de eerste keer leek een kant en klare mix wel prettig.

Morgen ochtend vroeg de wekker om de bbq aan te zetten en een heerlijke BBQ saus te maken.

Ik ben vakplan om de overgebleven Pulled pork in te vriezen hier heb ik wel een paar vragen over:
1. maakt het hiervoor uit of ik de bbq saus er al doorheen doe of zouden jullie dit na het ontdooien toevoegen?
2. Per hoeveel gram vriezen jullie het in? wat is een goede portie voor 1 persoon zat te denken aan 150 gram?

Ik heb er zin in!

Update 13:00
Inmiddels is er een kerntemperatuur van 70 graden bereikt is heb ik de procureur ingesmeerd, met een uurtje wil ik dit herhalen. Volgens mij gaat alles nog volgens plan en blijft de temperatuur rond de 120 schommelen.

WhatsApp Image 2024-09-28 at 12.59.09.jpeg

Update 15:08
Na nogmaals 2 uur een kern temperatuur van 74,5 bereikt. Nu ingepakt en afwachten. ontdekt dat het signaal van de meater niet door aluminium folie gaat had verwacht dat twee van die velletjes niet zoveel zouden uitmaken.

Nu afwachten, benieuwd hoelang dit gaat duren.

WhatsApp Image 2024-09-28 at 15.07.30.jpeg

Rond 18:00 de procureur van de bbq gehaald en een uurtje laten rusten, dat vond ik nog wel het lastigste, tijdens het vervangen van het aluminium folie viel hij al bijna uit elkaar :) moeilijk om niet gelijk aan te vallen hoor!

19:00 er echt pulled pork van gemaakt en heerlijk op een broodje gegeten, pas achteraf een foto gemaakt van het deel dat we gaan invriezen aangezien het zoooo lekker was!

WhatsApp Image 2024-09-28 at 21.07.17.jpeg

Wat ik volgende keer anders zou doen? Meer maken natuurlijk!!

Bedankt voor jullie hulp, tips en het extra zelfvertrouwen tijdens de bereiding!

Anna

Laatst bewerkt:
Succes! Pulled pork lijkt intimiderend, maar is behoorlijk vergevingsgezind. Zolang je zorgt dat de temperaturen ongeveer kloppen komt het wel goed 💪🏻

Voor het invriezen doe ik altijd een beetje op gevoel, ik ben niet zo goed in exacte wetenschappen 😅

• Leuk
Waarderingen: Anna
Gaat je zeker lukken!
Ik vries in zonder saus maar wel met de "jus".
Ik reken ca 100-125 gram per broodje.
Daar stem ik mijn porties die ik in vries op af.
Fijne dag morgen geniet ervan

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Succes! Ik vries het altijd met saus en al in, gaat prima.
De porties zijn altijd te klein 😉

Goedemorgen Anna!

Leuk een lopend draadje!
Even een mededeling.
Zorg dat je joiw eerste bericht bijwerkt zodat je voldoet aan de criteria om berichten te plaatsen in de low&slow.
Fotos op de bbq zijn een vereisten ( ook bij high & fast ).
En een een lekkere foto van je pulled pork hij een gerecht om ons jaloers te maken vinden we altijd leuk 😁.

Betreft porties invriezen, ligt aan de monden die je voed.
Ik vries in per 500gr zonder toevoeging van saus.
Wij voegen pas saus toe als we het op gaan warmen nadat het is ingevroren.
Sommige voegen het voor het invriezen al in.
( Ik hou van een pittigje mijn vrouw en kids niet ) dus vandaar hier die keuze voor niet vooraf toevoegen )
Portie van 500gr komt altijd wel op, lekker op een tostie, pizza, broodje, in de bitterballen, kapsalon pulled pork ( weet niet of jullie dat in belgie kennen anders even googelen )

Succes met je pulled pork.
5 uurtjes roken met rookhout of 70 graden kerntemperatuur net wat er eerste is
Daarna lekker saus smeren voor zo 2 uur

Daarna inpakken in alu folie ( gebruik dikke folie en doe meer dan 1 laag)

Bij mij is het folie wel eens aan het rooster blijve hangen omdat er wat geknoeide saus op het rooster lag, vervolgens folie kapoet en al mijn lekkere vleessappe in de lekbak dat was jammer.

Succes!

Veel plezier Anne!
Altijd spannend zo een eerste keer.

Bij mij is het folie wel eens aan het rooster blijve hangen omdat er wat geknoeide saus op het rooster lag, vervolgens folie kapoet en al mijn lekkere vleessappe in de lekbak dat was jammer.
Kleine tip 🤗

Ik borstel altijd even het rooster schoon alvorens ik de ingepakte Pulledpork op het rooster leg want deze fiasco had ik de eerste keer hoe ik dit maakte.

Veel plezier met bereiding ,gaat goed komen.

Vries altijd in met saus portie voor 2 personen op gevoel.

Maak het in te vriezen pakketje wel altijd goed plat dan ondooit het vlug.

Succes

• Leuk
Veel plezier Anne!

Kleine tip 🤗

Ik borstel altijd even het rooster schoon alvorens ik de ingepakte Pulledpork op het rooster leg want deze fiasco had ik de eerste keer hoe ik dit maakte.
dat kan ook 😁 ik doe gewoon minimaal 2 lagen aan de onderkant, in ieder geval is het wel een handige tip ja 😋

veel plezier vandaag!

De meeste tips zijn al wel gegeven.

Maak je niet druk, met procureur kan niet zoveel mis gaan.

Wat wel belangrijk is (zelfs met dit weer) is hydrateren van jezelf.

@Anna . Dit gaat lukken.
Rustig blijven en de tijd nemen. Een stuk procureur is vergevingsgezind, ook als de temp,een keer wat door schiet.
Lekker roken, af en toe sprayen en van tijd tot tijd een biertje nemen.
Succes.

• Leuk
Veel plezier Anne!

Kleine tip 🤗

Goede tip!! Ga ik zeker doen. Twee lagen en even borstelen :) Bedankt dat iedereen zo goed mee denkt.

Inpakken zal nu zo ongv op de agenda staan?

Op welke kerntemp zit je nu?

• Leuk
Inpakken zal nu zo ongv op de agenda staan?

Op welke kerntemp zit je nu?
Zojuist ingepakt bij 74,5 graden nu wachten. Opvallend was dat het Bluetooth signaal van de MEATER niet door het aluminiumfolie gaat. De meter maar opnieuw geplaatst en door het folie geprikt.

Zojuist ingepakt bij 74,5 graden nu wachten. Opvallend was dat het Bluetooth signaal van de MEATER niet door het aluminiumfolie gaat. De meter maar opnieuw geplaatst en door het folie geprikt.
top mooie kern! Nu tijd voor een drankje en wachten op het gepiep van je meater 😄 ik check meestal pas bij 91 graden ( priktest )

Betreft je meater, geen idee ik weet dat alu folie signale kan verstoren.
Overigens ben ik niet gewend dat mensen hun draadloze thermometer mee inwikkelen in de folie, mij nog nooit opgevallen ieder geval.
Je kan hem prima door de folie drukken vanuit buitenaf als je hem eronder hebt gewikkeld en anders helpt een speldenprikje wel 😁
Dan zou je signaal minimaal tot niet moeten worden verstoord.

• Leuk
Er blijft een klein plekje stug terwijl de rest super zacht is, moet ik blijven wachten of gebeurt dit wel eens? kerntemperatuur is 94

Er blijft een klein plekje stug terwijl de rest super zacht is, moet ik blijven wachten of gebeurt dit wel eens? kerntemperatuur is 94
Lekker eraf halen, dat stukje mengt zich wel in het geheel

• Leuk
Na het inpakken kan je hem ook in of op een schaal leggen. Maakt voor de bereiding niets uit.
Thermometer gewoon door de folie.
Wel oppassen dat je de onderkant van de folie niet doorprikt ( hier wel eens gebeurt)

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Alvast gefeliciteerd met je eerste sticker hier op het forum! Het knorretje 🐷

Mooi bijgewerkt verslag 😁 mooi dat het in de smaak is gevallen.
Nadeel bij mij met pulled pork is sinds ik het zelf maak bestel ik het nooit meer bij een evenement of broodjeszaak 🤣

Terug
Bovenaan Onderaan