Beef en Steak

Pulled Pork (1st)

 

ROJspd

Sprokkelaar
Berichten
48
Vandaag begonnen met de voorbereidingen van de pulled pork. Een mooi stuk procureur van 3kg bij de leverancier gehaald ? 4,50 incl btw p/kg (niet Makro).

DSC_7302_zps5ba07a39.jpg

Hierna de grote stukken vet verwijderd.
DSC_7305_zps20428c81.jpg

Ruim in de rub gezet met als basis de rub van Noskos.
DSC_7309_zpsbfb43b1f.jpg

Vlees weer voorzien van een plastic jasje om 10 uur later weer te worden uitgepakt.
DSC_7319_zps5c43a398.jpg

Exact 00:00uur vlees ligt erop.
DSC_7329_zpsa0409f5a.jpg

Vlees even gelakt, nu is het mogelijk om de maan reflexie te zien op het vlees :-)
Hierbij de laatste pics.

DSC_7385_zps7240c8ad.jpg

Pfff wat een werk zeg snel maar even handschoentjes scoren.

DSC_7389_zps8c7973eb.jpg

Na hard werken de beloning.

Om het plaatje (in tekst helaas geen foto's meer gemaakt) compleet te maken. De pulled pork geserveerd op een wit bolletje met Coleslaw/Koolsla van Dominique en dun plakje augurk.

00:00uur Food 9c / BBQ 60c
01:00uur Food 25c / BBQ 114c
01:05uur tijd om een klein slaapje te doen.
03:29uur de wekker gaat
03:30uur Food 70c / BBQ 150c
04:20uur Food 74c / BBQ 138c
04:55uur Food 77c / BBQ 123c (we beginnen het beest onder controle te krijgen) ;-)
07:00uur Food 82c / BBQ 110c
09:30uur Food 87c / BBQ 110c (hehe stabiel....)
09:50uur Food 88c / BBQ 108c

Wat vonden wij ervan. Lekker, maar niet heel speciaal. Wat ik al vaker lees je raakt gewend/verwend aan dit soort smaken. Als voorbeeld mijn eerste hap van een Spiff burger (en ja dat herinner ik mij nog) echt lekker beste burger ooit. Deze smaak sensatie heb ik bij de volgende versies niet meer gehad. Het blijft lekker, maar niet meer speciaal. Alle overige gasten vonden het overig fantastisch lekker etc. Ze snappen alleen niet dat dit vlees zo'n 10uur op de Q ligt. Blijf je er dan constant bij of verbrand het niet of ach je herkend dit soort opmerkingen wel van dit soort crematie Q'ers.

Er komt zeker een volgende keer, maar niet binnen twee maanden ofzo. Oja er zijn nog leftovers waar ik bij de komende week op ga uitleven en nee ik stuur het niet op  :P.
 
Mooi man, mooi stuk vlees voor een goede prijs!!
Jij hebt vannacht wat te doen, veel plezier :D
 
Helaas is de temperatuur niet echt stabiel. Gaat van 110c naar 150c.  :-/
Volgende keer minder "hete" kolen erbij gooien. Had nu 6 blokjes warm gestookt normaal doe ik er maar 4. Verder heb ik de snake methode toegepast waarmee ik normaal gesproken geen gezeur heb bij spareribs. Toch een kwestie van ongeduldig geweest en de temperatuur teveel opgejaagd.
 
Komt helemaal goed, procureur is zeer vergevingsgezind dus die piek van 150 C kan geen kwaad.
Ga je hem straks inpakken?
Succes
 
Frits zei:
Komt helemaal goed, procureur is zeer vergevingsgezind dus die piek van 150 C kan geen kwaad.
Ga je hem straks inpakken?
Succes
Bedankt voor geruststelling  :-*
Ik ga het over 2 uurtjes inpakken. Eerst wat slaap pakken.
 
De temperatuur van het vlees  is weer aan het zakken 2 graden stijgt dan weer iets en zakt weer. We hebben het bereikt THE ZONE!

Even off-topic, wel grappig dat als je iets schrijft/typed het echt twee keer moet overlezen om de vouten  ;) eruit te halen. Nog geen alcohol op gisteren/vandaag maar zo voelt het wel.
 
Gelukkig weer even 2 uur geslapen. Dome geeft 100c en het vlees 81c. Tijd om jet vlees in te pakken het is tenslotte de verjaardag van onze dochter!!!
 
Even off-topic, wel grappig dat als je iets schrijft/typed het echt twee keer moet overlezen om de vouten  ;) eruit te halen. Nog geen alcohol op gisteren/vandaag maar zo voelt het wel.

Daar heb ok ook laat van, en je ziet het niet dat heet woord blind oftewel dyslectie!
 
Vlees na het inpakken een graad of twee gezakt daarna weer langzaam omhoog. Nu 87c.....!!!!!! :blush:
 
Na dit bericht geen berichten/foto's meer tot vanavond. Ik vind de verjaardag van mijn dochter toch net iets belangrijker dan jullie op de hoogte te houden.  :D
 
ROJspd zei:
Na dit bericht geen berichten/foto's meer tot vanavond. Ik vind de verjaardag van mijn dochter toch net iets belangrijker dan jullie op de hoogte te houden.  :D
Gefeliciteerde met je dochter en voor straks smakelijk eten! We zien de foto's vanzelf verschijnen  :)
 
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Het vlees ziet er nu al goed uit vind ik dus die foto's van het eindresultaat komen helemaal goed hoor :)
En ?4,50 voor dat hele stuk van 3 kilo, da's meer dan een mooie prijs :) M'n dochter betaalde gister ?20,99 voor een stuk van bijna 3 kilo bij de Sligro.
 
Dat word een LEKKERE verjaardag.....
Gefeliciteerd!!!
 
Gefeliciteerd met je dochter. Dat zal een smakelijke verjaardag worden...
 
Dit wordt een super verjaardag!!
Je dochter en de gasten zullen dit niet snel vergeten!!
Gefeliciteerd!!! <:-P <:-P <:-P
 
Terug
Bovenaan Onderaan