Beef en Steak

Pulled Chicken

 

Mike1997

Sprokkelaar
Berichten
39
Afgelopen zaterdag de eerste keer Pulled Chicken gemaakt volgens het simpele maar lekkere recept van @NasQ.
Andehalf kilo kippendijvlees omgetoverd tot heerlijk licht pittig vlees waar we heel het weekend van hebben genoten.

Eerste maal hebben we hier lekkere kapsalons van gemaakt, de ochtend erna ontbeten met lekkere zachte broodjes Pulled Chicken. (hier helaas geen fotos van!)

pc-1.jpg
pc-2.jpg

De thermometers in het vlees waren geen succes, vlees was veel te dun, omgevingsthermometer was wel ideaal, dome thermometer klopte namelijk niet zo..
Heb met een thermapen gemeten nadat ze er een behoorlijk tijd op lagen.

pc-3.jpg
pc-4.jpg
pc-5.jpg
pc-6.jpg
pc-7.jpg
 
Das een mooi bakje met lekkers geworden Mike!😋

Ik zelf gebruik nooit een probe bij het meten van kip op de bbq Mike. Dat werkt niet handig. Een thermapen werkt in dat geval het beste 😀
 
Lekker man! 😋
 
Zo dat ziet er ff lekker uit, mooi gemaakt en zeer smakelijke foto's 🥰
Ik ga dat recept eens zoeken en ook maken, wij houden wel van een kapsalon zo nu en dan 😜
 
Gaat hier altijd wel goed hoor met de probe. Pak dan de drukste filet en ga er niet vanaf boven in maar via de zijkant in de lengte.
 
zelf heb ik het ook al een aantal keer gemaakt volgens dit recept en kan dus uit ervaring spreken dat het erg lekker is.
Tot nu toe heb ik het gebruikt op een broodje of om loaded nachos te maken.
De kapsalon versie ga ik volgende keer ook eens proberen, dat ziet er namelijk overheerlijk uit
 
Kapsalon Schatje! Lekker man!
 
Dubieuze uitvinding "kapsalon".... Maar de kinderen vinden het heerlijk, zucht......

Maar de kip ziet er fantastisch uit!
 
Dubieuze uitvinding "kapsalon".... Maar de kinderen vinden het heerlijk, zucht......

Maar de kip ziet er fantastisch uit!
Je kunt er zoveel mee variëren. Voordat de Kapsalon als gerecht was bedacht aten wij thuis ook zoiets al.

Mijn moeder maakte dan een ovenschotel. De bodem bedekken met gehakt of kipfilet blokjes en groentes erdoor ofwel alleen gekruid of wel met een sausje.

En daar dan gebakken aardappeltjes overheen en tot slot geraspte kaas.

Later kwam aardappel anders en was zoiets ook populair voor een tijdje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan