Koopman
Tondelzoeker
Na vorige week de BBQ weer eens een grote schoonmaak te hebben gegeven (veel schimmel) werd het weer eens tijd om de BBQ ook echt in gebruik te gaan nemen. Morgen staat het plaatsen van een nieuwe schutting op de planning samen met de buurman, en daar hoort een goede lunch bij. Zo ging ik aan de slag met het recept van @NasQ voor de Pulled Chicken.
Eerst de kip ingesmeerd met wat olijfolie en daarna een rub eroverheen.
Dan op de BBQ met een blokje kersenhout op zo'n 120 graden. Ik heb dit een uurtje laten gaan, en in de tussentijd de schuur ook weer eens opgeruimd. Wat een heerlijke geur kwam daar al vanaf.
Toen de Dutch Oven erbij gepakt samen met de overige ingrediënten (BBQ saus, uitje, knoflook, tomatenpasta, kippenbouillon en worcestersaus).
Ui, knoflook even aanbakken. Dan de tomatenpasta erbij en even ontzuren om vervolgens de overige ingrediënten in de dutch oven te gooien met niet te vergeten de kip.
Wederom zo'n 45-60 minuten laten pruttelen met de deksel erop tot het moment dat de kip al bijna van zichzelf uit elkaar viel.
En dan krijg je zoiets. Erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Morgen op een broodje met wat coleslaw.
Linkje naar het volledige recept van Nasq:
Eerst de kip ingesmeerd met wat olijfolie en daarna een rub eroverheen.
Dan op de BBQ met een blokje kersenhout op zo'n 120 graden. Ik heb dit een uurtje laten gaan, en in de tussentijd de schuur ook weer eens opgeruimd. Wat een heerlijke geur kwam daar al vanaf.
Toen de Dutch Oven erbij gepakt samen met de overige ingrediënten (BBQ saus, uitje, knoflook, tomatenpasta, kippenbouillon en worcestersaus).
Ui, knoflook even aanbakken. Dan de tomatenpasta erbij en even ontzuren om vervolgens de overige ingrediënten in de dutch oven te gooien met niet te vergeten de kip.
Wederom zo'n 45-60 minuten laten pruttelen met de deksel erop tot het moment dat de kip al bijna van zichzelf uit elkaar viel.
En dan krijg je zoiets. Erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Morgen op een broodje met wat coleslaw.
Linkje naar het volledige recept van Nasq:
Pulled Chicken uit de Dutch Oven
Deze keer duiken we in de heerlijke wereld van Pulled Chicken uit de Dutch Oven, een sappig en smaakvol gerecht! www.NASQBBQ
www.nasqbbq.nl