Beef en Steak

Pulled Beef

Dagobert

Vuurmaker
Bij deze ben ik opzoek naar een stuk vlees waar je mooi pulled beef mee kan maken.

Na research wordt er vaak Chuck roast gebruikt.
Soms nog wel eens een Chuck roll.

Online is het 1 en ander te verkrijgen natuurlijk maar soms mij iets te prijzig of alleen in enorme hompen en we zijn maar met ze 2en.

Een leuke midden maat zou perfect zijn!😁
Iemand ideeën voor een ander stuk vlees en/of waar een Chuck te kunnen scoren. Ik woon in Zoetermeer voor als iemand in de buurt aanbevelingen heeft 🙂

Ik zou gewoon de lokale ambachtelijke slager bellen / langsgaan.
Turkse slager?
Een mooi door adert stuk waar ze riblappen van maken maar dan nog aan 1 stuk?
Een vette sukade?
Of je vangt bot of je hebt een vriend voor het leven.....
Niesing in Reeuwijk is ook niet heel ver weg en levert Nederlandse Waygu.

Bedankt voor je eerste en snelle reactie hehe.
De slager is mijn eerst volgende guess.
Ik zag bij de Macro een hele sukade,als ik nog geen lappen zoals je het meestal tegen komt,maar ik durf dus niet te zeggen of dat pulled beef materiaal is.

Ik gaat Niesing even opzoeken,thnx!

Een chuckroast voor pulled beef minimaal grass fed maar grain fed is wel aan te bevelen.
Bij onze forum sponsor een USA grain fed van 1 kg. Voor 39 euro per kilo bij Meat lovers Astralian grain fed voor 35 euro per kilo.
Kleiner dan een kilo zou ik niet gaan. Wij zitten meestal rond de 1200 tot 1300 gram.
Alles wat overblijft kun je gewoon in de vriezer bewaren.
Het kost een paar centen, maar beter duur dan niet te koop en de besparing van een teleurstelling na veel werk als je een minder kwaliteit/geschikt rund neemt.
Grass fed is nog wel wat goedkoper en kan ook goede resultaten geven

Laatst bewerkt:
Duidelijk antwoord, dankjewel! Ik ga nog wat verder rondneuzen online en morgen even de lokale slager bellen om te vragen wat ze hebben.

Restjes zou ik idd niet mee zitten en een kleiner / te klein stuk droogt ook meer uit.

Terug
Bovenaan Onderaan