Ik had het al te lang uitgesteld, maar eindelijk eens tijd voor vrij gemaakt om zelf eens kipfilets te roken. En om maar gelijk met de spoiler te komen..... Ik heb spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan, damn wat is dat lekker 

.
Aangezien je het wiel niet 2x hoeft uit te vinden, heb ik dit recept van Ewald gevolgd. Mijn creativiteit was de sinaasappel
.
Eerst de brine gemaakt en 2kg kipfilet van de aroma's laten genieten.
Na 3,5 uur poedelen, 15 min ontzouten en eventjes drogen mochten ze op de Q.
Mooi moment om de PGS12000 eens te testen... Top rekje hoor.

De kamado naar 100 graden gebracht, wat appelhout er bij en gaan.
Ps. Wat hangt het er toch lekker bij
.
Ik heb de tijd niet echt in de gaten gehouden, maar gok ongeveer 3,5 uur nodig gehad te hebben tot een kerntemperatuur van 63 graden. Daarna de timer op 20 minuten, waarbij de temperatuur opliep tot 64,4.
Beetje donker, maar iemand, @Ewald, wist me te vertellen, gelukkig geen bleekscheten

.
Het resultaat is echt zoveel beter dan uit de supermarkt.... Dit wordt een blijvertje eens in de zoveel tijd. Echt geweldig

.

Aangezien je het wiel niet 2x hoeft uit te vinden, heb ik dit recept van Ewald gevolgd. Mijn creativiteit was de sinaasappel

Eerst de brine gemaakt en 2kg kipfilet van de aroma's laten genieten.
Na 3,5 uur poedelen, 15 min ontzouten en eventjes drogen mochten ze op de Q.
Mooi moment om de PGS12000 eens te testen... Top rekje hoor.

De kamado naar 100 graden gebracht, wat appelhout er bij en gaan.
Ps. Wat hangt het er toch lekker bij

Ik heb de tijd niet echt in de gaten gehouden, maar gok ongeveer 3,5 uur nodig gehad te hebben tot een kerntemperatuur van 63 graden. Daarna de timer op 20 minuten, waarbij de temperatuur opliep tot 64,4.
Beetje donker, maar iemand, @Ewald, wist me te vertellen, gelukkig geen bleekscheten

Het resultaat is echt zoveel beter dan uit de supermarkt.... Dit wordt een blijvertje eens in de zoveel tijd. Echt geweldig