BasBQ
Beef en Steak

Project buitenkeuken

smokert

Stoker
Berichten
496
Binnenkort wil ik een buitenkeuken gaan maken van 6x3 meter en daar al mijn barbecues in stallen, het zal een kapschuur model worden. Ik heb al idee?n over de indeling alleen zit ik enkel met de rookontwikkeling vooral van de WSM en Country Smoker zijn hier mooie/stille afzuigsystemen voor? Er zal ook elektra en wateraansluiting/wasbak komen.

kapschuur5-gr.jpg
 
Met de afzuiging ben ik ook mee bezig. Afdak gaat bij ons een stuk lager worden.
Ik probeer het eerst met een dakdoorvoor met een pijp er op en hoop dat de natuurlijke trek de rest doet.
Werkt dat niet kan ik alsnog mechanisch gaan afzuigen. Lijkt mij dat de temperaturen niet extreem hoog zijn om het met een normale box of buisventilator te doen.
Die zijn ook vrij eenvoudig in toeren te regelen.
 
Ben erg benieuwd naar dit project. (Niet alleen de afzuig, maar het gehele traject) Houdt ons op de hoogte :)
 
SilverFox zei:
Ben erg benieuwd naar dit project. (Niet alleen de afzuig, maar het gehele traject) Houdt ons op de hoogte :)

Uiteraard zal ik dat doen, het zal niet binnen een maand gereed zijn eerst de kapschuur bestellen dit weekend en daarna stuk voor stuk alles toevoegen.
 
Staat hier ook niet op de planning om aankomende paar jaar te komen, maar de afbeelding waar je mee begon is wat ik ook in gedachte had voor hier :D
 
Mooi! Ik zou ook beginnen met een gewone dakdoorvoer en gebruik maken van natuurlijke trek. Zeker met een schuine kap. En wat knoeier66 zegt, een ventilator plaatsen kan altijd nog
 
Kapschuur is besteld de levering wordt 13 april daarna zal er weer progressie gemaakt worden, kan niet wachten.  :D
 
ik zag op tweakers links naar dit forum ..

en de kapschuur was me ook opgevallen

Wij willen hem graag gaan bouwen aan de binnen zijde van onze blokhut.  "vast" model tafel ofzo ..
de blokhut is op basis van de interflex 6732
13-003-0625-2.jpg

Voor meer plaatjes google geeft genoeg plaatjes

De afmeting is 290(lengte) diepte (50cm) en hoogte ongeveer 230cm
O ja de dieptevan 50 heeft meer met een deur te maken .. die in de achterwand zit :) dus er is zeker nog wel ruimte voor 60cm diepte:) De kapschuur is wel aangepast maar de niet extreem 20cm hoger bv

Zelf zit ik een beetje te spelen met het idee voor een rookkast/(pizza)oven, bbq en voor de koudere avonden een indirecte (ijzer?) verwarmings installatie zodat je de niet de rook in de straks afgesloten ruimte blaast. en er komt natuurlijk stukje aanrecht voor je gerechten met wasbak.. en een koelkast (diy?) voor de dranken.

Er ligt al een afvoer + aanvoer voor koud water ..

Zelf zit ik te denken om wat isolatie tussen hout en stenen/beton te doen, veiligheid gaat voor alles :)
ik probeer zoveel mogelijk met standaard maten te werken, zodat vervangings materiaal indien nodig niet ten koste gaat van een nier ;) 

Van de foto hierboven gezien zouden we graag 3 "delen"  links de rookkast,(50cm/60cm breed) met eronder een opslag voor kolen. Dan in het "midden" een lage maar goed ventileerbare vuurpit, met erboven de bbq. en daarboven de "oven" en dan rechts een aanrecht blok met spoelbak + koelkast. (misschien een afzuigkap zodat frituren (oliebollen enzo) niet smerige vetlaag achterlaat.

Waar we nu mee zitent is zal de oven warm genoeg kunnen krijgen voor pizza ?

Overgens als ik google kom ik op die pizza ovens uit .. wel leuk maar veel te groot.
 
vso1 zei:
Waar we nu mee zitent is zal de oven warm genoeg kunnen krijgen voor pizza ?

Overgens als ik google kom ik op die pizza ovens uit .. wel leuk maar veel te groot.

Google maar eens up Uuni Pizza oven die past wel!
 
vso1 zei:
ik zag op tweakers links naar dit forum ..

en de kapschuur was me ook opgevallen

Wij willen hem graag gaan bouwen aan de binnen zijde van onze blokhut.  "vast" model tafel ofzo ..
de blokhut is op basis van de interflex 6732
13-003-0625-2.jpg

Voor meer plaatjes google geeft genoeg plaatjes

De afmeting is 290(lengte) diepte (50cm) en hoogte ongeveer 230cm
O ja de dieptevan 50 heeft meer met een deur te maken .. die in de achterwand zit :) dus er is zeker nog wel ruimte voor 60cm diepte:) De kapschuur is wel aangepast maar de niet extreem 20cm hoger bv

Zelf zit ik een beetje te spelen met het idee voor een rookkast/(pizza)oven, bbq en voor de koudere avonden een indirecte (ijzer?) verwarmings installatie zodat je de niet de rook in de straks afgesloten ruimte blaast. en er komt natuurlijk stukje aanrecht voor je gerechten met wasbak.. en een koelkast (diy?) voor de dranken.

Er ligt al een afvoer + aanvoer voor koud water ..

Zelf zit ik te denken om wat isolatie tussen hout en stenen/beton te doen, veiligheid gaat voor alles :)
ik probeer zoveel mogelijk met standaard maten te werken, zodat vervangings materiaal indien nodig niet ten koste gaat van een nier ;) 

Van de foto hierboven gezien zouden we graag 3 "delen"  links de rookkast,(50cm/60cm breed) met eronder een opslag voor kolen. Dan in het "midden" een lage maar goed ventileerbare vuurpit, met erboven de bbq. en daarboven de "oven" en dan rechts een aanrecht blok met spoelbak + koelkast. (misschien een afzuigkap zodat frituren (oliebollen enzo) niet smerige vetlaag achterlaat.

Waar we nu mee zitent is zal de oven warm genoeg kunnen krijgen voor pizza ?

Overgens als ik google kom ik op die pizza ovens uit .. wel leuk maar veel te groot.

Is het niet handiger om hier een apart topic voor aan te maken, in deze wil ik de progressie van m'n kapschuur gaan plaatsen en daar de nodige vragen stellen. Deze zou de 13e geleverd worden maar is uitgesteld door leverprobleem, ik krijg binnen 2 weken nieuwe aflever datum te horen, dan kan ik weer verder.  :D
 
Hari-Bo zei:
Is het niet handiger om hier een apart topic voor aan te maken, in deze wil ik de progressie van m'n kapschuur gaan plaatsen en daar de nodige vragen stellen. Deze zou de 13e geleverd worden maar is uitgesteld door leverprobleem, ik krijg binnen 2 weken nieuwe aflever datum te horen, dan kan ik weer verder.  :D

ja zal er een apart topic voor maken, was eigenlijk meer benieuwd hoe jij je keuken voorsteld :) of dat vergelijkbaar is.

Had trouwens ook lever problemen bij mijn schuurtje ;) ach was mooi om de fundering te doen. is nu 20cm tempex .
laat je het bouwen of ga je het zelf bouwen ??? als je het zelf bouwt doe je jezelf een enorm plezier om voordat je bouwt te verven :)
ik heb het laten bouwen en bijna 2 jaar later moet er nog de laatste hand aan gelegd worden.  B-)





 
vso1 zei:
Hari-Bo zei:
Is het niet handiger om hier een apart topic voor aan te maken, in deze wil ik de progressie van m'n kapschuur gaan plaatsen en daar de nodige vragen stellen. Deze zou de 13e geleverd worden maar is uitgesteld door leverprobleem, ik krijg binnen 2 weken nieuwe aflever datum te horen, dan kan ik weer verder.  :D

ja zal er een apart topic voor maken, was eigenlijk meer benieuwd hoe jij je keuken voorsteld :) of dat vergelijkbaar is.

Had trouwens ook lever problemen bij mijn schuurtje ;) ach was mooi om de fundering te doen. is nu 20cm tempex .
laat je het bouwen of ga je het zelf bouwen ??? als je het zelf bouwt doe je jezelf een enorm plezier om voordat je bouwt te verven :)
ik heb het laten bouwen en bijna 2 jaar later moet er nog de laatste hand aan gelegd worden.  B-)

Ik ga het zelf bouwen de douglas delen zet ik in de owatrol dan behoud het hout zijn eigen kleur en de wanden zet in in zwarte carbolineum. De fundering wordt deels op een beton terras gemonteerd en het achterste gedeelte op betonpoeren.
 
Deze week is de kapschuur geleverd nu opgestapeld naast huis en volgende week zaterdag beginnen met opbouwen, nu opzoek naar dakbedekking twijfel nog thuis dakshingles of metalen platen met dakpannen motief.

es6im0n.jpg


homgc0S.jpg
 
Dat wordt wel een mooi klusje...
 
Da's een hele grote Ikea kast
Succes met bouwen.
 
Vandaag flinke stappen gemaakt de fundering staat en houten dak zit erop, nu nog de zijwand, achterwand, dakleer en afwerken. Zondag weer verder!
De Broil King Kegg lijkt wel enorm klein in z'n nieuwe huis.  :D

DHXxxN9.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan