Beef en Steak

Productief weekend.

de volle

Gemarineerd
Pulled Pork voor de laatste keer gemaakt. (op de everdure 4k) Nog 2 weken wachten op de nieuwe.
Buikspek gepekeld en warm gerookt.
Rooksignalen "de hamburgers zijn klaar"
Gehaktballen op oosterse wijze
Sate Ajam (indostok)
Sate lam met gerookt buikspek
Sate warm gerookt buikspek
Ja wat je allemaal niet moet doen voor moederdag met de kids
Alles zelfgemaakt met eigen kruiden. De satesaus welke ik volgens recept van indostock gemaakt had was heel erg heet. Die hebben we dus lang laten pruttelen en de volgende dag was ie eetbaar. Daar doen we de volgende keer wat minder lombok peper en kleine pepertjes in.
Nu de resultaten:
IMG20210508182418.jpg

IMG20210508182357.jpg

IMG20210508155639.jpg

IMG20210508182350.jpg

IMG20210508192106.jpg

Het lijkt erop dat het ene biertje invloed heeft gehad op de maker van de foto's :)
IMG20210508194715.jpg

IMG20210508194726.jpg

IMG20210508194736.jpg

Er bleef 3 kilo pulled pork over. Dat was ook de bedoeling die zit nu in de vriezer.
voor de rest is er nog behoorlijk wat over. Maar zeer geslaagd.

Lekker bezig geweest, het ziet er allemaal lekker uit. Nu maar hopen dat moeders alle gedane moeite ook kan waarderen….

Ja die is op dieet.

Lekker bezig!

Mooi bezig geweest en een voorraad over gehouden

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

zo, niet stil gezeten
ziet er prima uit

Was alles bij elkaar 1 1/2 dag bezig. Recepten uitzoeken. Nieuw maken kost altijd meer tijd. Dan op de dag zelf die everdure in bedwang houden. Ging 4 uur prima toen begon het te regenen. Normaal niets aan de hand maar omdat de onderste luchtinlaat geheel dicht moet en de bovenste nauwelijks een millimeter openstaat vorm de regen een klein filmpje waardoor de boveninlaat ook dicht ging. Het verbruik voor die 4 uur waren 10 ecobrasso briketjes. Dus super zuinig. Dat is waarschijnlijk het enigste wat ik er aan ga missen. De twee stukken pulled pork waren niet gelijk klaar zat een half uurtje verschil tussen. Verder had ik deze keer de pulled pork geinjecteerd met bouillon met ppkruiden. Alles was lekker sappig smaak goed maar ik moet er daarna toch best zout aan toevoegen Op zich wel logisch want de noskos PP kruiden hebben weinig zout.
Hebben jullie daar ook last van?

Mooie run. Flinke productie idd. Balen dat je zo afdoet zien met je 4K. Gelukkig dat de recepten er niet minder om smaken. Ziet er allemaal heerlijk uit.

Goed bezig geweest hoor. Altijd leuk om verschillende dingen te maken. Is altijd lastig om alles op tijd bij elkaar te laten komen.

Terug
Bovenaan Onderaan