BasBQ
Beef en Steak

problemen met UDS, zoektocht naar instellingen.

Als ik zo door de mail lees. (werk veel met branders / Ketels  atmosferisch en overdruk) Zit het probleem in het stikken hij kan zijn rookgassen niet kwijt. Waarom word er als afvoer zo'n dunnen pijp met veel weerstand gebruikt?  (lage luchtstromen en dus laag kolen verbruik)
Heeft iemand al eens geprobeerd om niet op de luchttoevoer maar op de lucht afvoer een ventilator te zetten. om de lucht er uit te trekken. dan heb je minder wervel winden en zal gevoels matig de rook beter uit het vlam beeld komen.
Want het is een feit dat hij stikt..
Als ik de constructie zo zie zit daar een groot probleem.
 
Ook voor mijn eigen gevoel is de UDS over engineered.

Vandaar een nieuwe ton met alleen gaten en een kolenmand waarvan bekent is dat hij voldoet.

De ton staat binnen (zeecontainer) vandaar de afvoer. Probleem is dat ik niet genoeg trek heb op lage temperatuur. De lucht condenseert, dus niet genoeg warmte en trek.

Toch zal ik de rook moeten afvoeren. Ik zit te denken aan 3x 22mm horizontaal door de wand naar buiten. Of te wel kortste weg.  Dit zal de volgende test run zijn. De gaten zitten er nu al in i.v.m. de eerste test run met alleen maar gaten en geen koperwerk. Wel ga ik eerst even testen voor ik weer gaten in de container zaag. Blijft het probleem word het knutselen om een dakdoorvoer lekvrij op de ton te maken met een regelklep.

De toevoer worden 3x22 mm ingeboord 1 cm boven de bodem. De buis tot net boven de ton dat de kogelkranen bedienbaar blijven. op de achterste buis komt de ventilator, welke alleen gebruikt word als hij eindelijk zonder ook goed brand.  Luchttoevoer is er door de containerdeur op een klein kiertje te laten. Om ongedierte buiten te houden zal er denk een rooster komen in de wand.

Afgelopen dagen weinig gedaan. Het is hier schaatsen op de openbare weg dus ook niet lekker om buiten te zijn. Van de week beginnen we weer met werken dus zal ik alleen in de weekenden aan de USD kunnen werken..
 
Gisteren het leidingwerk aangebracht.
3x inlaat 22 mm met 2x kogelkraan en 2x Fan deze komen tot net onder de boven rand.
3x uitlaat 22 mm met 3x kogelkraan. Omdat de UDS binnen staat uitlaat verlengt zodat als hij straks net door de wand komt. De middelste is 25 cm de twee anderen zijn 32 cm. Op de uiteinde zitten haakse wartels tegen inregenen.

Om 16:00 de kolenmand geplaatst met kolen. aangestoken en loopt op naar 96 graden.
gisterenavond regelmatig gekeken en met de kranen zitten spelen. uiteindelijk ook de instellingen van de Qmaster aangepast.
Uiteindelijk schommelde de temperatuur tussen 74 en 87 graden met de Qmaster ingesteld op 80 graden.
vanmorgen om 11 uur was hij nog 45 graden. deksel verwijderd. Kolen zo goed als op maar brand nog wel. As uitgeschut en kolen aan 1 kant. deksel er weer dit en loopt weer op naar de ingestelde temperatuur.

Als het vandaag nog lukt alles uitbouwen gaatjes voor de beugels boren en de ton uitbranden.

Ik heb een vraag aan de lezers met een UDS;
Met controller:
Wat is jullie hoogste en laagste temperatuur tijdens een run?

Zonder controller:
wat is jullie temperatuur tijdens een run?

foto's van het leidingwerk
 
Geen controller op m'n UDS.

3x inlaat 22mm aan de zijkant net boven de bodem (geen verlengbuizen) waarvan 1x kogelkraan,
uitlaat in deksel 1x 22mm en 1x 60mm.

Temperatuur urenlang stabiel op 110/120 C met 1x inlaat (kogelkraan) open. De andere inlaten vaak alleen open om de ton op temperatuur te laten komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan