BasBQ
Beef en Steak

probes tegen vocht beschermen?

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.914
Beste BBQ-vrienden!

Vandaag weigert mijn probe voor de Maverick dienst. In de display blijft HHH staan. Ik wil die vervangen met een reserve sensor en heb nu alleen de meatprobe in gebruik. Dat volstaat maar twee probes is natuurlijk fijner.

Ik vermoed dat vocht de boosdoener is. Probes bewaar ik in de schuur. Bij andere merken zie ik soms een soort krimpkousje rond de aanhechting van de probe en de draad. Weet iemand of zo'n krimpkousje zelf aanbrengen ook zou kunnen helpen?

Tips zijn welkom!
 
Heb je hem alleen half uurtje bij 200c in de oven gelegd?

Ik denk dat een krimpkous niet echt iets op gaat lossen vanwege de gevlochten mantel.
Hier zal altijd vocht tussen kunnen komen.
 
Hij zit nu in de bbq... ook een soort drogen dus... blijft HHH en dan weer even 291 of 277 terwijl de echte T hooguit 125 kan zijn... zou drogen in de oven helpen dan? Alles compleet met stekkertje in de oven proberen?
 
denk dat je het beste nieuwe probes kan bestellen bij harm scholtes
 
Sander72 zei:
Hij zit nu in de bbq... ook een soort drogen dus... blijft HHH en dan weer even 291 of 277 terwijl de echte T hooguit 125 kan zijn... zou drogen in de oven helpen dan? Alles compleet met stekkertje in de oven proberen?
Stekkertje zou ik niet in de oven leggen. Snoer met stekker kan makkelijk buiten de oven hangen. Ik bewaar mijn probes altijd binnen in een keuken lade waar ook de maverick ligt, samen met de Thermapen en een goedkope ikea achtige meter.
 
Of in een doosje bewaren met van die silicagel zakjes er bij.
En voorzichtig afwassen geen water waar de kabel de probe ingaat.
 
Tuurlijk Leo, bij meerbbq Harm Scholtes, komt goed.

Schoonmaken doe ik voor de zekerheid helemaal niet! ;)
 
Probes zijn mooi gedroogd in de ?<3n en dat gaf goed en slecht nieuws...
Het goede nieuws is dat er geen HHH meer komt maar een meetwaarde.
Het slechte nieuws is dat mijn kamertemperatuur nu 62 graden bedraagt.
Lekker 3 nieuwe probes besteld in Hoofddorp! ;)
 
Sander72 zei:
Het slechte nieuws is dat mijn kamertemperatuur nu 62 graden bedraagt.

Toevallig recentelijk je huis laten isoleren?
 
extra weerstand in de kabel door kabelbreuk of zo.... Verstandig om nieuwe te bestellen.

 
Jongelui, als jullie je probes Ohms kunnen meten, wat meten jullie dan voor waardes ?? (heeft dit ?berhaupt wel nut om zo te checken of ze stuk zijn ?)

Ik heb 2 Maverick's, en 2 van de bij de Heatermeter geleverde probes, maar op mijn heatermeter werkt er maar 1 van alle 4  :-S

Bij de Maverick meet ik ongeveer 250K, en de Heatermeter's ongeveer 1,5M (klopt dit een beetje ?)
Ik gebruik mijn theatermeter zelden of nooit, maar toch geven mijn probes problemen ? (op de heatermeter, en ja, ook als ik de keuze settings op de probes aanpas)

Mac
 
Ik heb alle probes in alle gaten gehad.
Vorige week tijdens een test met zalm koud roken, leek er nog niets aan de hand, en werkte beide Heatermeter probes nog, maar op 1e KD deed uiteindelijk met moeite alleen (en na 100.000x omsteken onderbovenlinksrechtsachterstevorenbinnnenstebuiten12344321324123142) de Pit probe het maar.

Daarvoor (denk ik) al ruim 1 jaar niet gebruikt.
The Maverick probes deden het wel op de Maverick, maar niet op de Haetermeter. (terwijl deze het met de correcte settings wel zouden moeten doen), en volgens mij hebben deze in het verleden wel gewerkt, maar dat laatste weet ik niet echt zeker.

Van de Heatermeter dus uiteindelijk maar 1 van de 2.
wat Ohmse meting betreft verschilt er vrijwel niets tussen de probes onderling.
(zou het dan aan de HM liggen ??? :-/ )

Mac

 
Als je Maverick probes het op de Maverick doen dan lijkt me dat het probleem ergens bij je HM zit. Kan je de contacten van je HM niet doormeten?
 
Ik heb zo'n mooie zwarte 733 met hybride probes.
Heb ook heatermeter maar vindt op mijn bge de Maverick heerlijk chill werken.
Heb die gedroogde probe niet op HM geprobeerd. Kan ik wel doen... wie weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan