BasBQ
Beef en Steak

Preza van Duroc knorbeest

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.707
Een aantal weken terug bij de Sligro een pakketje Preza van Duroc varken gescoord.
Van het weekend maar eens uit de vriezer gehaald en klaar gemaakt.

IMG_6907.jpg



Bestrooid met peper en grof zeezout. Aansluitend 1h laten drogen in de koelkast laten drogen
Het was warm buiten. Bier verdampte in het glas, thermometer sloeg gelijk door naar 34 C.

IMG_6914.jpg
IMG_6915.jpg


W57 klaar gemaakt om te roken. Stukje preza gerookt tot een een kerntemp. van 52 C.
Er af gehaald en laten rusten. Daarna overtollig peper en zout eraf geveegd.

IMG_6916.jpg
IMG_6917.jpg


Q klaar gemaakt voor wat spiezen en een kruidenboterhasselbackstokbrood. Temp. 200 C.
Naast de groenten de preza aan beide zijden afgegrild tot een kerntemp. van 64 C (was het doel). (volgende keer gieijzeren rooster erin)
Plaatselijk wat doorgeschoten naar 68 C.

IMG_6919.jpg


IMG_6918.jpg


Lekker mals stukje vlees. Met groentespies, stokbrood en de laatste asperges van dit seizoen.
Zeker de moeite waard om dit nog eens te scoren.

IMG_6920.jpg
IMG_6922.jpg
 
Ziet er goed uit!
Ik ken het stuk vlees alleen totaal niet. Maak je dat als een soort beenham klaar?

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
 
Ziet er goed uit!
Ik ken het stuk vlees alleen totaal niet. Maak je dat als een soort beenham klaar?

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
@CoinStorm ,. Beenham rook ik gelijk tot een kern van 64 C. Daarna kort grillen. Is een redelijk basic bereiding.
Dit stukje is iets delicater. Vergt wat meer aandacht, bier en zorg.
succes
 
Lekkurrrrrr, ik weet dat het vlees de 'star' is, maar die asperges doen me ook watertanden 😋 😋
 
Wat een heerlijke smaken op 1 bord(en ernaast)!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan