BasBQ
Beef en Steak

PP van de WSM

 

Peter v

Sprokkelaar
Berichten
45
Gisterenavond om 00:00uur de Procureur op de WSM gelegd. Dit is mijn eerste keer PP op de WSM. Ik had dit eerder wel op mijn kogel gemaakt. Ik heb het recept gebruikt uit het boek Smokey Goodness. Dit is een vrij simpele methode.

Bij de Sligro gisteren een procureur mee genomen van 2.5kg. (Wat een stuk :-O). Vorige keer had ik schouder bij de keurslager gehaald, dit is compacter vlees?
thumb.php


Eerst in de mosterd
thumb.php


Rub
thumb.php


00uur op de WSM
thumb.php


06uur zoals in het boek beschreven heb ik hem ingepakt. Hij was dacht ik 68graden.
thumb.php


Vanmorgen om 09:20
thumb.php


thumb.php


Nu komt mijn vraag. Ik wilde dit graag tussen de middag klaar hebben. Nu moet het nog een uur of 3 warm houden. Ik heb hem nu opnieuw in de folie 2x, in 2 strand handdoeken in de koelbox gedaan. Dit gaat wel goed zo toch?
 
Gaat prima, je kunt je nog prima verbranden na 3 uur goed ingepakt :)
Ziet er top uit, eet smakelijk!
 
lekker hoor, ziet er goed uit, is goed te doen als je hem warm houdt om dan later te pullen
 
Het is inderdaad gelukt. Hij was nog heel warm toen ik hem weer uitpakte.

thumb.php


thumb.php


thumb.php


Smaakte prima!

De helft ga ik denk ik invriezen voor later  :)

Het was weer een leerzame dag!
 
ziet r heerlijk uit, gefeliciteerd met je knor (stikkertje  :) )
 
lichte bark valt me op. maar wel lekker neem ik aan  :D
 
Hoe was het slapen wetende dat je zo'n mooi stuk vlees op de WSM had liggen? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
RvH6511 zei:
Hmm lekker hoor.
Gefeliciteerd met je stickertje

Het smaakte prima. Volgens mijn boek zou ik om het uur even moeten sprayen met appelsap wiskey en appelciderazijn. Hierdoor zou hij een mooiere bark krijgen, maar dit heb ik niet gedaan. Volgende keer ga ik het veel gebruikte noskos recept aanhouden  :)

Hoe was het slapen wetende dat je zo'n mooi stuk vlees op de WSM had liggen? :)

Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Als er iets mis gaat met de temperatuur word ik gewekt door mijn thermometer. Dat geeft wel rust  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan