BasBQ
Beef en Steak

PP tijdens 'The zone' in ovenschaal of niet?

 

DeNnZ

Sprokkelaar
Berichten
29
Hallo allen,

Ik zit even met een vraag.

Momenteel ben ik bezig op een Boston Butt van 3,7Kg klaar te maken.
Ik ben van plan om tijdens 'The zone' het vlees in alufolie te wikkelen. Alleen omdat het nogal een flink stuk is kan ik het vlees niet dusdanig verpakken dat het vocht bewaard blijft, het vocht zal ongetwijfeld via kiertjes naar buiten stromen. Denken jullie dat het handig is om het stuk dan in een ovenschaal in de Q te zetten?

Vast bedankt!
 
DeNnZ zei:
Hallo allen,

Ik zit even met een vraag.

Momenteel ben ik bezig op een Boston Butt van 3,7Kg klaar te maken.
Ik ben van plan om tijdens 'The zone' het vlees in alufolie te wikkelen. Alleen omdat het nogal een flink stuk is kan ik het vlees niet dusdanig verpakken dat het vocht bewaard blijft, het vocht zal ongetwijfeld via kiertjes naar buiten stromen. Denken jullie dat het handig is om het stuk dan in een ovenschaal in de Q te zetten?

Vast bedankt!
Je kunt het vlees gewoon in een schaal in de bbq zetten. Werkt prima.
Hou er alleen rekening mee dat het vlees in zijn eigen vocht komt te liggen, dus als je meer bark wilt, zul je in de gaten moeten houden of je af en toe wat vocht moet verwijderen.
 
Hoe groot stuk heb je wel niet als het niet in de folie past?!? Of heb je hele smalle folie?
 
noskos zei:
Of heb je hele smalle folie?

549839_LB_00_FB.EPS_1000.jpg

 
Ik denk dat de folie qua breedte net gaat passen, maar bij minste of geringste zal het er dan uitlopen.
Ach er staat ok nog een lekbak onder, desnoods kan ik daar de eind PP saus van trekken ;-)

Bedankt allen!
 
Niet te zuinig met de folie. Gewoon goed inpakken
 
Gewoon een dubbele laag folie, maar in ovenschaal kan ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan