BasBQ
Beef en Steak

pp saus in Mexicaanse richting

M

MDuLac

Gast
Vorige week zoals ik in het voorstelforum postte, een kamado gekocht..
Na de een keertje grillen vorige week, vandaag pizza er op.. heerlijk :)
Met een iets betere voorbereiding krijg ik m volgende keer misschien ook wat netter op de steen, nu plakte de pizza nog aan het bord en maakte ik er een beetje een zooitje van, maar hij smaakte er niet minder om :)

In de koelkast ligt nu ook een picnic klaar, die gaat er maandag op. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een recept voor een niet zo zoete variant van PP. Eigenlijk wat meer in de richting van de Mexicaanse smaken (pork carnitas enz). Hebben jullie nog goeie suggesties voor een lekkere pittige kruidige eindsaus? Niet al te zoet?



 
Lekker pizza! Leg de volgende keer een bakpapiertje op het bord en gebruik dit om de pizza op de steen te trekken. Na een paar minuutjes is de bodem droog genoeg om het papier te verwijderen, voordat het verbrand.

Je kunt ook vocht uit de folie met evt wat ketchup gebruiken als eindsaus. Het recept van Foodnetwork
(http://www.foodnetwork.com/recipes/melissa-darabian/pork-carnitas-recipe.html) is in mijn ogen goed te gebruiken voor een BBQ- versie.
Het vlees insmeren met olijfolie, kruiden met een rub van peper, zout, uienpoeder, knoflookpoeder, komijn, cayennepeper en oregano. (Dus de verse ingredi?nten in poedervorm gebruiken)
De sinaasappelsap toevoegen bij het inpakken.

Recept lijk op deze: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/steven-me/steven-me-april-2014-porto-ricaanse-varkensschouder-(lechon-asado)-resultat/#top

 
Bedankt voor de suggesties, ik heb uiteindelijk vandaag toch nog maar Noskos zn wedstrijdrecept gevolgd.. Voor de eerste PP van deze Q had ik de voorkeur voor succesgarantie :)
Het viel weer erg goed in de smaak.. en heerlijk zo'n kamado.. Ik maakte me nog even zorgen omdat ik alleen nog maar bouwmarkt houtskool had.. veel kleine stukkies dus.. maar na een half uurtje stond de thermometer net boven de 100 C, en de rest van de dag zonder ook maar iets te doen tussen de 110 en 115 gestaan.. Ik had gewoon naar mn werk kunnen gaan  :)

De carnitas suggesties neem ik mee voor volgende sessie
 
Haha, ja daar dacht ik ook aan toen ik al bezig was..
Maar het forum staat toch al vrij vol met PP foto's.. :)

Het leek me interessanter om van de wat experimentelere sessies wat foto's te posten..
Ik ga proberen niet vergeten foto's te maken volgende keer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan