BasBQ
Beef en Steak

PP op mijn gloednieuwe WSM

 
 
 

santino

Stoker
Berichten
451
Na een geslaagde aanschaf van een showmodel WSM bij Intratuin afgelopen week, kon ik natuurlijk niet anders dan hem uitproberen. Gelukkig was er een feestje, dus Pulled Pork klaar maken voor de gasten.

IK heb 2 stukken gekocht bij de MAKRO (met dank aan de buurman) en die de avond ervoor in een bekende rub gezet (bbq-nl wie kent hem niet?). Ik had een stuk van 2 en 3 kg gekocht. Het viel me de dag erna op dag ik (wederom) veel vocht in de bak had zitten.

foto1_zpsbaad59d6.jpg


Vandaag om 09:00 begonnen. Minion method, met 20 kooltjes. Dat bleek net wat te weinig te zijn om in de smoke range te komen, er moisten er ong 15 bij om de temperatuur goed te krijgen. Daarna was er appeltje eitje. Wat houdt de WSM de temperatuur mooi constant! geweldig gewoon, kind kan de was doen. Ik moest redelijk wat warm water toevoegen. Rond de klok van 5 uur begon het pullen. Wat me trouwens nog opviel was dat het laatste uur de temp ging stijgen, ik denk (aanname) dat dit kwam omdat de wind harder ging waaien en er daardoor meer zuurstof bij de kolen kwamen.

foto2_zps153bcbd0.jpg


De smaak was geweldig overigens. Lekker sappig, goede rooksmaak. Blije gasten. Morgen de boel maar eens schoonmaken haha. #trotsteWSMeigenaar

 
Wellicht de mooiste manier om een gloednieuwe WSM in te wijden!!

In het begin zul je merken dat de temp af en toe kan schommelen. Zodra je hem vaker gebruikt hebt, zal die stabieler zijn. Maarre welke PP was het lekkerst, die van je Knorrie of deze op de WSM! :)
 
De PP vandaag op de WSM was veel smaakvoller! Dit gewoon nog een paar keer oefenen en dan komt het goed. Het staat wel stoer hoor, 2 BBQ's in de tuin  B-). Binnenkort gaat het nog leuker worden als de appel en peren houten chunks er zijn die ik hier besteld heb!

 
Meerdere bbq's is idd een aangenaam gezicht, maar het wendt alleen zo snel. :)
Wel mooi dat deze al veel lekkerder was!
 
Mooi gemaakt, en veel plezier me je WSM.
 
Lekker hoor!!
 
Volgens mij doet hij het  ;)
 
Dat is nog eens inwijden! Ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan