BasBQ
Beef en Steak

PP op de UDS!

 

michiel1000

Sprokkelaar
Berichten
39
We hadden wel weer eens zin in wat Pulled pork, dus een procureur gehaald en deze vrijdag geinjecteerd en in de rub gezet.
Geinjecteerd met appelsap, appelsider en uipoeder.





daarna het vlees de koelkast in, helaas was die te laat ondooid dus maar een uurtje of 6 in de kruiden kunnen staan voordat hij op de UDS ging, maar goed.

In de tussen tijd moest ik nog een een nieuwe probe aan me temp controller maken. De huidige was eigenlijk een beetje te kort namelijk.


toen vast even het kolen mandje gevult met briketten en wat rookhout. heb deze keer appelhout gebruikt.


Toen om 12 uur s nacht de UDS aangestoken. en de controller het werk verder laten doen..



toen ik de volgende ochtend om 7 uur beneden kwam, gelijk maar even gekeken uiteraard. de temp stond nog mooi op 110 graden.



en zo stond die er bij toen het weer licht was.


toen rond de 68 graden even een glaze gemaakt. en deze erop gesmeerd.



Toen rond een uur of 7 s avonds eindelijk de 89 graden bereikt. Helaas geen foto van genomen.



toen nog ff snel een broodje gesmeerd, helaas geen sla of wat meer over, maar goed.


het was een stuk van 2.7 kilo. Ik wou deze keer het stuk eens niet inpakken voor wat meer bark.
Echter is dit niet zo heel goed bevallen ( vond ik, vrouw vond het bijzonder lekker) Ik vond het wat meer naar de droge kant toe gaan. stuk heeft er 19 uur opgelegen. Dit is dan ook de langste sesie ooit van me. ( als ik het me goed herinner)maar de volgende ronde ga ik hem gewoon weer inpakken.
De rest van het vlees heb ik in de vriezer gedaan. Ik wil binnenkort eens PP kroketten maken. Deze lijken me erg lekker.

Bedankt voor het kijken..

groet,
 
Mooie reportage Michiel, gefeliciteerd met je knorretje!

Met inpakken krijg je de beste Pulled Pork ;). En Pulled Pork kroketten zijn erg lekker weet ik uit ervaring.
 
Bedankt voor de reactie's. En idd een knorretje!  :D
Volgende keer ga ik hem zeker weer inpakken, maar wou eens weten hoe die werd als ik het niet deed..



 
Knor in de pocket!!
 
Ziet er lekker uit! Gefeliciteerd met de knor!
 
lekker hoor gefeliciteerd met knor
 
Lekkah............ wil ik ook :D
 
Wat een heerlijke repo!
 
Mmmmmm dat ziet er goed uit. Ik ben van plan komend weekend PP te maken. Na het zien van deze foto's heb ik er nu al zin in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan