BasBQ
Beef en Steak

PP om mijn tokkie gezelschap te geven..

 
 
 

eikie

Kooltjesharker
Berichten
175
Via B&S een boston Butt bemachtigd met als doel PP te maken (en de heatermeter eens voor een langere sessie te gebruiken.
Helaas had ik niet alle benodigdheden in huis voor een basisrubje, maar had nog wel een (verstegen?)kruidenmix voor varkensvlees in huis, dus die maar gebruikt, met als prebbq resultaat:
2i77283.jpg

Tijdens het rubben kwam ik erachter dat er nog een bot in zat, was mij ontgaan, maar uiteraard geen probleem. Nog even gedacht aan het opbinden, maar, mits strategisch neergelegd zou het toch wel een compact stukje vlees blijven.
Mijn WSM klaargemaakt zonder water in de pan, heatermeter aangesloten en na het vullen met wat brandende briketten het vlees erop.
En het voelt bijna als vals spelen, maar wat mooi doet zo'n HM het en afgezien van wat verbindingsproblemen, wat makkelijk maakt het het BBQ'en.
ekkf49.png


Uiteraard duurde het allemaal weer langer dan gehoopt, maar na een tijdje was het tijd voor het inpakken (was niet al te vroeg begonnen en wilde het niet alsnog nachtwerk laten worden). Misschien bij een wat lage temperatuur, maar tijd bleek toch een factor te zijn.

Het kunstwerk net voor het inpakken:
25iqcdy.jpg

De kruidenmix bevatte geen suiker, dat gaf een wat minder zwart/bruine bark, als was deze in het "echie" wat donkerder dan op de foto.

Ook mooi om te zien dat de lid open detectie prima werkt:
1570x0z.png


Niet gebeurd (gelukkig ;) ) was het langzaam afnemen van de temperatuur vanwege een tekort aan briketten. Misschien moet ik het iets anders indelen, maar het "vuur" ging slechts 1 kant op waardoor meer dan de helft van de kolenmand niet ontbrand was. Een snelle por met de stoker zorgde weer voor voldoende warmte.

Een kleine 11 uur later was dit het resultaat:
5d2jrn.jpg

2yxm07r.jpg


Smaak was prima, het grootste gedeelte gaat de kroket in. Als er nog wat overblijft na het constant snoepen :D

Al met al duurde het langer dan verwacht (zelfs ingepakt duurde het nog lang), maar uiteindelijk heb je ook wat, 1,5kg lekker varken...

 
ik vind hem er heerlijk uitzien, doe mij mar een broodje
 
Daar komt een knorretje aan! Gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd met je knorretje.

De volgende keer de temperatuur op 120 Celcius zetten en goed strak inpakken met twee vellen aluminiumfolie!
 
Mooi
 
Frits zei:
Gefeliciteerd met je knorretje.

De volgende keer de temperatuur op 120 Celcius zetten en goed strak inpakken met twee vellen aluminiumfolie!
HEt strak inpakken had ik al gedaan, maar de volgende keer gaat hij inderdaad iets hoger qua temp.

Alle begin is moeilijk, maar niet minder smakelijk....
 
Congrats met de knor !
 
Het is klaar als het klaar is... wellicht geeft het bot wat vertraging... ziet er heerlijk uit hoor!
 
Is tokkie blij met z'n gezelschap? Ziet er al met al smakelijk uit
 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Knorretje
 
Terug
Bovenaan Onderaan