BasBQ
Beef en Steak

PP noskos style, nu met foto s,

 

splendid

Vuurmaker
Berichten
51
ja, ja,

afgelopen zomer zijn er al een aantal procureurs getest. Maar vandaag zou het gebeuren, maar liefst 2 dikke varkensnekken zouden er aan moeten geloven volgens recept van Noskos.

zogegezegd, zogedaan.

vanmorgen in het buitenlicht van de schuur 15 ecobrasa s aangestoken. en daarmee de snake opgestart.
3 stukken kersen hout er boven op en algauw ging de temp op het rooster naar de 125.

toen de temp eenmaal constant was, rond de 120 graden heb ik 2 stukken vlees erop gelegt.

de eerste 3 uur ging prima, hierna begon de temp te schommelen, en heb ik zelfs nog enkele brandende eco s toegevoegd. Na vijfenhalf uur de saus erop, Weer 2 uur gewacht en toen de folie eromheen. Hierna ging de temp redelijk snel door naar 88.

Na wederom een uur in de folie begonnen met pullen, helaas ging dit niet makkelijk, afijn, maar even doorgezet en de eindsaus erop.

Ondanks het slechte pullen was het heerlijk!!

tijdens het pullen kwam ik ook wat donkere plekken tegen in het vlees, komt dit van het injecteren?

 
Mooi dat hij lekker was.
Heb je ook de injectie vloeistof uit het recept van Noskos gebruikt?
En heb je een foto van de donkere plekken gemaakt?
Ik maak ook veel gebruik van dat recept  en ben nog geen donkere plekken in het vlees tegen gekomen. :-/
Mogelijk een andere oorzaak?

 
eerst twee plaatjes van hoe het is geworden,


tySbW9X.jpg


gcYFVLU.jpg


en hier het plaatje van de zwarte plekken,

oK6S9Xv.jpg
 
Vreemd die donkere plekken.
Heb ik nog niet gezien in m'n P.P.'s maar ik moet wel zeggen dat ik hem nooit doorgesneden heb (begin altijd gelijk van het hele stuk te plukken) en dan valt het wellicht niet zo op.
Misschien dat een van de slagers onder ons hier iets meer over kan zeggen?

Gefeliciteerd met je Knor.
 
Dit komt inderdaad van je injectievloeistof. En voor de volgende keer mag het vlees eventueel ook iets verder dan 88 graden. Bij mij is het soms 90-91. Gewoon even de weerstand voelen met een sateprikker.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Ziet er goed uit gefeliciteerd met knorretje ?

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Nou yum!! Gefeliciteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je Knorretje.

Dat grijze heb ik vaker gehad, altijd bij de ?betere? rassen als Berkshire en livar.
smaakt prima maar ziet er niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan