Beef en Steak

PP en Ribs

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ronhorst
  • Startdatum Startdatum
R

Ronhorst

Gast
Hoi Allen,

Volgende week wil ik PP en ribs maken. ik heb maar 1 bbq. Wat raden jullie mij aan?
Zelf dacht ik van 00:00-+/-09:00 pp daarna inpakken in aluminium tot 12:00. Dan eraf halen. De ribs erop 3-2-1 en het laatste uurtje de pp nog erop om op te warmen. We gaan rond 19:00 aan tafel.

Zijn er mensen met tips?

Alvast bedankt!

Hoi Brabo82,

Als je voldoende ruimte hebt op de Q kun je toch allebei tegelijk maken? Had ik drie weken geleden ook: eerst varkensschouder erop om 05.00, toen om 09.00 de buikribben erop, toen om 12.00 nog zelfgemaakte worsten erop, om 12.45 de worsten gegeten, om 15.00 uur de ribben gegeten en om 18.00 de schouder eraf en om 19.00 uur gegeten. En heb ik ook nog de picanha tussendoor op de Q gehad (UDS). Met passen en meten en het bekende ikea ribs-rekje kom je een heel eind!

Gr. Erwin

Ik denk dat wij willen weten wat voor Q je gebruikt, en voor hoeveel personen. Dat is alles bepalend voor jouw beschikbare ruimte.

Ik zou ook niet een tijdschema aanhouden. Wat Ceriel zegt: het is klaar als het klaar is.

Wanneer je niet de ruimte hebt om alles tegelijk klaar te maken kan je misschien de PP de dag van te voren maken en de ribs op de dag zelf.

inderdaad wat de meesten al aangeven PP eerst en daarna de ribs erbij. Op de OTP57 gaat dat prima, al is het wel wat passen en meten.

En anders heb je een mooi excuus om nog een Q te kopen :D

Reuze bedankt allemaal.

Vrijdag avond gaat de Weber spirit aan met daarop 3 kg varkensschouder. als dat zo goed als klaar is dan de spareribs 5 racks buikribben.

MMM het water loopt me nu al in de mond.

Terug
Bovenaan Onderaan