BasBQ
Beef en Steak

pp advies

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Naar aanleiding van mijn enthousiaste Q verhalen hebben een aantal relaties en collega's gevraagd of ik een Q wil organiseren. Op zich een uitdaging maar met wat hulp van een collega moet het lukken. We verwachten tussen de 30 en 35 personen

De volgende gerechten inmiddels op het menu:.
Sucade, PP, zelf gemaakte lamsworsten, zalm van een plankje en garnalen. En natuurlijk wat salades.
PP serveren we met broodje, koolsalade en augurken

Inmiddels heb ik 3 kilo sucade en 3 kilo procureur bij de plaatselijke besteld. Worsten maken we de dag voor het grote evenement en de vis halen we 's morgens bij de Makro.
Bijna alle gerechten zijn "makkelijk" te maken, echter voor de pp voorzie ik een probleem. Het vlees moet wel op tijd klaar zijn, anders missen we een belangrijk deel van de Q.
Kan ik de 3 kilo procureur het beste in 2 stuken van 1,5 op de Q leggen of kan ik al een dag eerder beginnen en het vlees vlak voor de gasten komen weer verwarmen en dan uit elkaar trekken of .......????????

Ik ben benieuwd naar jullie tips cq aanvullingen.

Groeten Peter
 
Hoi McPeet,

ik heb 2 weken terug een barbecue gehad met 50 personen. ik had PP gemaakt van 4kg boston butt. Ik ben een dag eerder met de PP begonnen en heb de dag van de barbecue de PP langzaam opgewarmd. Gaat prima!
Ik had ipv broodjes van die mini tortilla's, die kan je in alu folie een beetje warm maken in de oven.

Veel succes.
 
De PP een dag van tevoren maken, en op de dag zelf opwarmen. au bain marie of in de ping. Ik heb het de laatste keer in de chafing dish opgewarmd, regelmatig omroeren.
Houd er rekening mee dat je geen 3 kg eindproduct overhoud na 8 uur garen. Als er 35 man van moeten eten, kan 1 procureur nog wel eens te weinig zijn...

Succes!
 
Hoi McPeet,

Mijn 2.5 kilo varkensnek was voldoende voor zo'n man of 15 te voeden. Wel redelijk ruim qua broodjes de man, en aangezien jij nog andere dingen erbij hebt zal het wel redelijk gaan lukken!

Maar....... die PP bevalt zo goed dat je moet opletten dat niet iedereen alleen maar PP gaat eten, want anders wordt het wel wat krap!!

Ik weet niet hoelang je van te voren kan starten met de Pulled Pork, maar als je de wedstrijdformule aanhoudt dan heb je na zo'n 8-9 uur een heerlijke PP. En let wel, de magie bij bezoekers dat het vlees al vanaf 07.00 of 08.00 uur in de B ligt is toch wel echt top. Beter dan zo'n bak 'draadjesvlees' opwarmen op een rechaud, wat daar is niks magisch aan (behalve de smaak).

Gr. Erwin
 
Gewoon op de dag zelf maken, begin om 7 uur en volg het wedstrijdrecept van noskos dan ben je om 1600 klaar en kan je om vijf uur eten of als je het warmhoud om 2000h
 
Mag ik het wat weinig vinden voor 35 man? 6 kilo, worst en wat zalm is amper 250 gram de man. Ik zou het verdubbelen, zeker in de PP. De picnic is nu bij B&S in de aanbieding (5 kilo = goedkoper) en zou daar geen concessie in doen, want je kunt wat je over mocht houden altijd bewaren.

Mocht je ruim in je Q's zitten, zou ik er een streng of 6 ribbels bijdoen als alternatief voor meer PP. Je hebt een Makro pas, dus doosje blauw scoren en je kunt dan 3-2-1 of bij nood 2-2-1 / 2-1,5-1 doen
 
Ik heb 3 kilo varken extra besteld. Wat er over is komt de dag erna wel op.
's morgens vroeg zet ik de Q aan, volg het wedstrijd recept van Noskos. einde van de dag moet alles dan klaar zijn.

gr Peter
 
Dat lijkt me een goed plan. Sowieso komt de rest wel op en ander kom ik wel even langs om te helpen. ;)
 
Ben benieuwd!! Ff zweten en dan gaat het echt wel lukken!! Vergeet geen foto's te maken!! :D
 
Net 7 kilo varkensschouder opgehaald bij de plaatselijke slager, echter aan de schouder zit nog wat vet. Moet ik dat er nu afsnijden of laten zitten?

Gisteren 4 kilo wordt  worst gemaakt van doorregen varkenslapjes, bieslook, verse spaanse peper, knoflook, paprikapoeder, kleurzout, peper, tabasco, geroosterde paprika's en wat piment. Alles in de Kitchenaid eerst gemalen en vervolgens in de varkensdarm gepropt. Een hele klus, maar we zijn blij met resultaat.


Het varkens vlees in grove stukken gesneden


Geroosterde paprika, knoflook, zout, peper


Alles door de Kitchenaid


Nog wat peterselie, spaanse peper, peper, ui en tabasco toegevoegd en mengen maar


Opzet stukje met darm erop en proppen maar


De 4 kilo is er bijna doorheen


De worsten zijn klaar  :)
 
McPeet zei:
Net 7 kilo varkensschouder opgehaald bij de plaatselijke slager, echter aan de schouder zit nog wat vet. Moet ik dat er nu afsnijden of laten zitten?

Het meeste vet zou ik er vanaf snijden. Dat wil niet echt lekker afsmelten en dan krijg je bark op dik vet wat je liever niet door je vlees mengt als je gaat pullen.
 
El Fumarole zei:
McPeet zei:
Net 7 kilo varkensschouder opgehaald bij de plaatselijke slager, echter aan de schouder zit nog wat vet. Moet ik dat er nu afsnijden of laten zitten?

Het meeste vet zou ik er vanaf snijden. Dat wil niet echt lekker afsmelten en dan krijg je bark op dik vet wat je liever niet door je vlees mengt als je gaat pullen.

Daar zijn de meningen dan over verdeeld, en over smaak valt niet te twisten.
Wij vinden het doodzonde om het vet eraf te snijden, bark op dik vet heb ik nog niet meegemaakt, ook niet bij een Iberico PP die ik ooit eens bij iemand gegeten heb.
De Hollandse varkens zijn over het algemeen toch al broodmager dus het kleine beetje vet wat ze hebben koesteren wij altijd ;) :D
 
Ik heb wel eens een vetlaag van een cm dik op zo'n schouder gehad.  (Een van mijn eerste was wschl zeer dun ontzwoerd). Was ook een NL varken. En dat bleek na bereiding en soort drilpudding.
Ik ben geen tegenstander van een vet randje zeg maar, maar je kunt er eigenlijk niet zoveel van zeggen. De ??n vindt het heerlijk en de ander heeft liever een mager stukje.
Je kunt ook wat afsnijden en wat laten zitten. 
Op mijn schouder zat afgelopen weekend ook nog best wel wat vet en dat werkte prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan