BasBQ
Beef en Steak

Pork Ribeye & Apple Baked Beans

 

Just Vodka

Stoker
Berichten
321
Gisteren twee pork ribeye stukken van rond de 650 ieder in plakken gesneden en ongeveer 4 uur in een brine van water, zout, suiker, peperkorrels en laurierblad laten dobberen. Wel af en toe keren, want dit vette vlees blijft drijven.
Reverse sear klaar gemaakt op de KJBJ3 met een chunk appelhout voor het eerste deel tot ongeveer 50 graden. Daarna afgrillen tot ongeveer 62 graden.

Als bijgerecht baked beans losjes gebaseerd op het "Keri’s Hog-Apple Baked Beans" recept op Noskos z'n bbq-nl.com site. Ik gooi er zelf meer uit en paprika in en ook meer chipotle peper. En ik gooi er ook ongeveer 3 teentjes knoflook in.
Eerst de spekjes, dan de uitjes en paprika fruiten, daarna alles bij elkaar mikken en zo'n twee uur op de kamado met paar chucks appelhout.

1693732663222.png


1693733035495.png


1693733060118.png


1693733081247.png


1693733105762.png


1693733137341.png


1693733158963.png


1693733277660.png


Het resultaat was prima. Eigenlijk vind ik het vlees iets te vet, maar toch erg lekker. Het grote stuk was nog mooi rose van binnen.

De beans heb ik al vaker op deze manier klaargemaakt, het is echt een blijvertje. Is ook lekker makkelijk, voornamelijk wachten en af en toe roeren.
De dag erna vind ik het eigenlijk nog lekkerder omdat je tijdens het klaarmaken zelf steeds in de rook staat dan proef je dat gelijk erna wat minder, maar de volgende dag des te beter.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, krijg er trek van
 
De beans heb ik al vaker op deze manier klaargemaakt, het is echt een blijvertje. Is ook lekker makkelijk, voornamelijk wachten en af en toe roeren.
De dag erna vind ik het eigenlijk nog lekkerder omdat je tijdens het klaarmaken zelf steeds in de rook staat dan proef je dat gelijk erna wat minder, maar de volgende dag des te beter.
Heb dat ook met een aantal gerechten, smaken komen dan precies meer tot hun recht.
 
Zijn dat plakken procureur van Iberico ofzo? Prachtige vette stukken zeg! Baked beans zien er ook zalig uit!
 
Zijn dat plakken procureur van Iberico ofzo? Prachtige vette stukken zeg! Baked beans zien er ook zalig uit!
Duroc ribeye van BBQuality.

Op zich prachtig vlees, maar het zou minder vet mogen, want dit vlees bereidt je hot and fast tot iets van 60 - 65 graden. Dus vet smelt niet echt weg om het malser te maken zoals bij procureur steaks die je langer tot 90+ graden bereid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan