Beef en Steak

Pork loin roast recept gezocht

_Edwin_

Tondelzoeker
Dames en heren HELP...

Een tijdje terug een bestelling gedaan bij aalvink en er een pork loin roast bij besteld.
Ik wilde eens iets nieuws en aparts proberen en dacht via internet wel aan een recept te komen.
Maar ja jullie raden het al niets gevonden dus nu de vraag aan jullie,
wat is een geschikt recept om dit stuk (2,5 KG)  klaar te maken.
Ik heb de beschikking over een UDS van 210L en een buitenhaard waar een grill rooster in geplaatst kan worden.

Vorig jaar een keer gemaakt. Bereiding was erg simpel, maar erg lekker  :D

1. Verwijder de grote stukken vet en dep het vlees droog met een keukenpapiertje.
2. Bestrooi rijkelijk met een dry rub. In mijn geval had ik nog een busje Blues Hog Dry Rub Seasoning.
3. Wikkel er wat bacon om en bestrooi dit ook met de dry rub.
4. Verpak het vlees in folie en laat het een uurtje of 4 in de koelkast liggen.
5. BBQ voorbereiden op indirecte hitte (ongeveer 175 graden).
6. Leg het vlees op de BBQ en gaar het tot het een kerntemperatuur van 63 graden heeft.
7. Laat het even rusten en eet smakelijk!

Afgelopen weekend gemaakt en 2 varianten geprobeerd naar aanleiding van de post van Aroskam.

Ik heb het in 2 stukken verdeeld en voorzien van een rub.
1 stuk voorzien van piggy mix rub uit het boek smokey goodness
en 1 stuk simpel gehouden met pezo.
Hierna op 130 graden op de uds tot een kern van 65 graden laten garen.
Na anderhalf tot 2 uur was het op temperatuur, hierna in de aluminium folie gewikkeld en in een handdoek in de koelbox bewaard tot etenstijd.
Het vlees heeft ruim een uur in de koelbox gezeten en kwam er lekker warm uit.

Geserveerd met friet vonden de gasten het een heerlijk vullende maaltijd.

ik heb van beide varianten een stuk geproefd en mijn voorkeur gaat uit naar de pezo variant simpel maar lekker.

En ik weet het geen foto dus niet gebeurt maar wel een reden om het nog een keer klaar te maken.

Terug
Bovenaan Onderaan