BasBQ
Beef en Steak

Pork Belly Burnt Ends, je kunnen niet altied zes gooi'n

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
325
Vandaag voor het eerst een langere run op m'n nieuwe Bastard geprobeerd, Pork Belley burnt Ends voor bij het voetbal.

Ruim twee kilo buikspek zonder zwoerd eerst geportioneerd, een gedeelte overgelaten om, op een later tijdstip Zeeuws spek van te maken.

IMG_2485.jpg


Daarna in blokjes van ca. 3x3 cm

IMG_2486.jpg


Rubben in een diepvrieszak

IMG_2487.jpg


Op een grilschaal, vetkant naar beneden

IMG_2489.jpg


daarna met een blokje kersenhout op de Bastard


IMG_2490.jpg


Temperatuur mooi onder controle
unnamed.png

IMG_2502.jpg




Verder redelijk geprobeerd om volgens de "NosKos-Methode" te werken, dit was het uiteindelijke resultaat na, ca. 5.5 uur ( samen met wat "shotgun shells"
IMG_2511.jpg



Viel mij eerlijk gezegd wat tegen, vond ze te droog en inderdaag enigszins "burnt" Had gedacht dat dit vlees wat vergevingsgezinder zou zijn. 😞
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat ze zo droog zijn uitvallen. Ikzelf vind dit echt 1 van de lekkerste bbq snack, en altijd succes tijdens de borrel !
 
Ach, nu weet je in ieder geval één ding zeker, en dat is dat je ze nooit meer zo maakt. Kan dus alleen maar beter worden!
 
Uw spek lijkt mij zeer mager.
Tijdens de bereiding regelmatig de garing checken helpt ook.
 
Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen. De volgend batch zal een stuk beter zijn. Nog genoeg EK wedstrijden. :D
 
jammer dat het tegen viel,
grappig, want ,mijn 1e burnd ends waren ook niet gelukt. oo kdroog precies zols jij zegt.

de blokjes iets groter snijden helpt, vet kant naar boven helpt, je zou de folie schaal kunnen afdekken zodat het vocht niet kan ontsnappen
en ook zou je nog wat meer saus kunnen toevoegen.

snel nog maar eens proberen en vooral het resultaat delen met ons.. succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan