BasBQ
Beef en Steak

Porchetta tijd

riba

Kooltjesharker
Berichten
151
Het was een beetje druilerig afgelopen woensdag, terwijl ik gepland was om de vriezer wat te legen (om vervolgens weer te vullen). Had al tijden zin in een boterham porchetta, ging dus vol goede moed aan de slag.


Lekker laag en traag naar 72C gebracht.


En mijn favoriete stukje, knapperige zwoerd.


Plakjes en.. erachter komen dat al het fatsoenlijke brood op is...


Maar het smaakte toch wel.

Daarna maar snel naar de bakker...
 
Heerlijk!! Een van mijn favo gerechten, gauw weer eens maken. Waarmee heb je de porchetta gevuld als ik vragen mag (qua kruiden) ? Mooi broodje zo hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die porchetta ziet er goed uit, maar dan dat mes... . Wat voor merk/model is dat? Zo te zien Japans, handgemaakt?
En wat is dat andere vlees op de BBQ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik had het niet te sterk gekruid omdat ik het ook meestal gebruik om er wat ramerigs van te maken.
Was een beetje een freestyle van ui, fijn gesneden schouderkarbonade, citroenschil, venkelzaad, Spaans paprika poeder en wat chilli vlokken.
 
Die porchetta ziet er goed uit, maar dan dat mes... . Wat voor merk/model is dat? Zo te zien Japans, handgemaakt?
En wat is dat andere vlees op de BBQ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Er lag ook nog een procureur op en een livar karbonade waar de vrouw opeens mee thuis kwam. De karbonade stond voor de avond op de planning, hadden vrienden over.

Het mes is een Tanaka gyuto (19cm). Eentje met een robuuste grind om door de zwoerd te snijden ;) een paar jaar geleden was deze heel betaalbaar aan te schaffen. Staat bekend om de goede heat treatment van het staal (aogami). Erg makkelijk om obsessievelijk scherp te houden ;)
 
Er lag ook nog een procureur op en een livar karbonade waar de vrouw opeens mee thuis kwam. De karbonade stond voor de avond op de planning, hadden vrienden over.

Het mes is een Tanaka gyuto (19cm). Eentje met een robuuste grind om door de zwoerd te snijden ;) een paar jaar geleden was deze heel betaalbaar aan te schaffen. Staat bekend om de goede heat treatment van het staal (aogami). Erg makkelijk om obsessievelijk scherp te houden ;)
Toe maar, goeie ideeën heeft die vrouw van jou!

Oef die ga ik even opzoeken, klinkt goed!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Oef die ga ik even opzoeken, klinkt goed!
Deze (als in crap afwerking, goedkoop handvat, maar uitstekend staal) heb ik al een tijdje niet meer voor een redelijke prijs gezien. (Betaalde er in 2017 65 usd voor, inclusief verzending vanuit Japan).
 
oh oh oh
porchetta met knapperig velletje
als je me ergens voor wakker mag maken......
 
Ja, het wilde alsmaar niet naar wens lukken met de knapperige zwoerd, vooral in de kamado. Van alles geprobeerd (zout, soda, vodka, drogen in koelkast etc).
Tegenwoordig is dat appeltje eitje. Ik zet er gewoon aan het einde zo'n electrische föhn (om oude verf af te verwijderen) tegenaan. Dan popt alles prachtig op.

De gasten kijken soms wel wat raar op als ik de porchetta aandachtig sta te föhnen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan