BasBQ
Beef en Steak

Pompoenburger

 
 
 

Derek

Kooltjesharker
Berichten
129
IMG_8227.jpg


500 gr. pompoen - grof geraspt
55 gr. hazelnoten - geroosterd en fijn gehakt
5 donker bruine broodjes - verkruimel in keukenmachine
15 gr. peterselie ( of koriander ) - fijn gesneden
1 el milde curry pasta
2 eieren - losgeklopt
1 th. zout
olijfolie

IMG_8042.jpg


Meng de hazelnoten, brood, currypasta, zout en peterselie in een kom. Doe dan de pompoen en de eieren erbij, kneed dit goed door elkaar. Zet dan alles even voor 30 minuten ( of langer in de ijskast ).
IMG_8168.jpg

Maak er burgers van en leg het voor ongeveer 20 tot 30 minuten op de bbq


Ik vond het niet lekker ( maar ja, ben een man en heb liever vlees ) en mijn vrouw vond het wel gaan.
Zij gaat dit wel vaker maken, maar doet dat dan als ik niet thuis ben ;)
 
Ik denk dat "De Rest" de lading toch wel dekt Derek, dus ik heb je pompoen burger maar hier neergezet ;)

En je opmerking over ik ben een man ik heb liever vlees snap ik niet helemaal... alsof groenten e.d. niet voor mannen zijn weggelegd?!?
 
leuk probeersel, een vegetarische burger.

Ik hou ook erg van vlees, wat natuurlijk niet zeggen wil dat ik vegetarische gerechten niet lekker vind.
 
Leo zei:
.....wat natuurlijk niet zeggen wil dat ik vegetarische gerechten niet lekker vind.

Inderdaad, vooral met een lekker stukje vlees erbij ;D
 
Het ziet er lekker uit,maar het trekt me niet.
 
Ziet er lekker uit, aleen jammer dat er geen vlees in zit anders ging hij zo op mijn to do lijstje.
 
Respect hoor, stoer probeersel.
Heb je een idee wat je zou kunnen veranderen om 'm lekkerder te laten worden?
(Zonder bacon toe te voegen natuurlijk, haha)
 
Leuk dat je dit recept geprobeerd hebt  :)
Ik kan me zo voorstellen dat het gewoon n?et je van het was  ???
 
Bedankt voor het proberen hoef ik het niet te maken en bedankt voor je eerlijkheid.
 
ziet er op zich wel leuk uit en aardig geprobeerd, misschien een variant voor als je 'opgedrongen visite" krijgt  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan