BasBQ
Beef en Steak

Poffertjes

 
 
 
 

picosuma

Gerijpt
Berichten
2.708
Had al een tijd een poffertjes pan maar nog niet gebruikt denk dit is mooi een dag om dat uit te proberen.
Had een pak van Koopmans poffertjes mix denk lekker makkelijk.
De pan naar een temperatuur van 250 graden mix in een bidon gedaan en nu alles gevuld vork klaar gelegd om te draaien ging ook allemaal goed.
Ze zijn ook lekker maarrrrrr de eerste kant is mooi bruin en bol en dan draai je ze om en die wordt hol en blijft een beetje wit .
Dat nu is de vraag doe ik iets fout is de temperatuur te hoog of iets anders Of eerder draaien ??
Ze wel erg lekker beetje roomboter van pol en poedersuiker heerlijk.
Corina hoefde maar 1 portie dat het laatste bord was dus extra voor mij 😀😀😋😋😋

425A4359-11B9-4579-B3A0-507AAA55DAD1.jpeg


123881CC-2541-4FBC-BF86-187D728252D8.jpeg


92FB3E3A-0FE0-4C43-A353-AC5B293559CE.jpeg


mooie portie en de verplichte voeten foto 😀

679413B9-08ED-4EC6-8EF0-317960017F89.jpeg


47B45755-D37C-43C2-BBDE-AFE2DC4399E2.jpeg

Kijk hier is de andere kant en die is hol en wit maar ze zijn wel lekker.

1CBB8B8B-05F9-42CD-965A-8FF05C54771C.jpeg


geen kartonnen Bakje maar een bord voor Pietje 😀😀😋😋
 
Als ik bijv poffertjes op gietijzer doe. Dan stook ik de pan warm maar niet te heet. Als het deeg te snel warm wordt dan rijst het minder tijdens het bakken. Wil ook wel eens de pan heet stoken, dan er af halen en beginnen met bakken. Na het omdraaien weer op het vuur zodat hij heet is voor de volgende batch
 
Lekker hoor, denk ook dat je te heet bent begonnen.
Zelfde verhaal als met pannenkoeken, de eerste verpesten om de rest perfect te bakken.
 
Zien er heerlijk uit! Gewoon met de holle kant naar beneden leggen, zijn op voor iemand door heeft dat ze aan één kant hol zijn
 
Lekker maaltje Piet. Hier heb ik ook nog z’n pannetje liggen. Moet alleen nog eens goed schoon gemaakt worden en ingebrand. Lijkt me een feestje voor de brakken iig.
 
Ik heb nu een aantal keer poffertjes gebakken op de barbecue. Nog niet eerder met kant en klaar mix maar met een zelfgemaakte mix volgens dit recept https://www.bbqexperiencecenter.nl/bbq-recepten-tips/poffertjes-van-de-bbq/
Ik hou een temperatuur van 200 graden en haal de pan even van de barbecue als deze te heet dreigt te worden. Mogelijk dat het dus aan je temperatuur ligt zoals hierboven al benoemd.
 
Poffertjes van een gietijzeren pan zijn fantastisch 😍

Wel goed invetten, anders heb je een probleem. Maar dat is goed gelukt zo te zien.
Je zou ze inderdaad iets eerder kunnen draaien, dan vloeit het beslag nog wat meer bij het draaien. En zoals eerder gezegd een iets lagere temperatuur.
 
Ziet er goed uit! Mooie combi, joy stove en de pan. Ik heb exact dezelfde combi staan :D
Ik had de pan ook mee naar de camping, maar wegens geen IR meter er niet aan begonnen. Wel had ik ook altijd last van de holle kant, en lees hier goede tips! Van de zomer komt er vast nog wel een moment om dit te doen.

@Laurens (en anderen) ik gebruik altijd bakspray, werkt perfect voor zoiets.
 
weet je waar ik nu waanzinnig veel in in heb?????
wat ziet dat er lekker uit Piet. Met boter, zoals het heurt (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan