BasBQ
Beef en Steak

Poffert

 
 

christiansiegers

Kooltjesharker
Berichten
120
Een tijdje geleden zag ik dat iemand Poffert van de BBQ had gemaakt. Kortom opmerking naar Ellen en dit moest natuurlijk gemaakt worden.
Na wat uitzoekwerk schijnt de originele versie ook met spek gemaakt kan worden. Kortom een succesfactor van de Q.
Normaal maken we Poffert op de au bain marie versie. Deze blijft dan ook wat natter dan deze versie.
Kortom ik heb een nieuwe voorkeur.

IMG_4469.jpg

IMG_4475.jpg

IMG_4479.jpg

IMG_4486.jpg

IMG_4488.jpg

2015-02-22-18.20.29.jpg

2015-02-22-18.22.39.jpg
 
Top hoor! Hier in huis zijn ze direct enthousiast.
Ik had toevallig net het recept van de gewone versie op mijn receptendeler op FB gezet.
We gaan deze ook proberen!
 
Lin zei:
Top hoor! Hier in huis zijn ze direct enthousiast.
Ik had toevallig net het recept van de gewone versie op mijn receptendeler op FB gezet.
We gaan deze ook proberen!

er bestaat ook een versie waar de rozijnen vervangen worden met blokjes rookworst en ook met de spekrand
 
ziet er prima uit
 
Voor de komende jaren heb ik genoeg dingen voor op een cadeau wensenlijstje. Wat een inspirerende recepten en bijbehorende attributen.....
 
Geweldig idee, ziet er heerlijk uit Christian
 
Leuk idee, en ziet er nog goed uit ook, al klint die worst ham variant mij nog beter in de oren  :)
 
structor zei:
Leuke bijdrage! Ik at dit heel lang geleden vaak bij mijn eerste vriendinnetje thuis. Die was anders, maar ik ga heel hard nadenken wat er anders aan was....
Dat was met mogelijk kerst Emiel, een tulband zonder bacon maar met sukade en eventueel poedersuiker....  =))

 
Ceriel zei:
structor zei:
Leuke bijdrage! Ik at dit heel lang geleden vaak bij mijn eerste vriendinnetje thuis. Die was anders, maar ik ga heel hard nadenken wat er anders aan was....
Dat was met mogelijk kerst Emiel, een tulband zonder bacon maar met sukade en eventueel poedersuiker....  =))
hey gek in mijn beleving was mijn eerste vriendinnetje geen kerel met weinig haar op zijn hoofd =)) =))
 
structor zei:
Ceriel zei:
structor zei:
Leuke bijdrage! Ik at dit heel lang geleden vaak bij mijn eerste vriendinnetje thuis. Die was anders, maar ik ga heel hard nadenken wat er anders aan was....
Dat was met mogelijk kerst Emiel, een tulband zonder bacon maar met sukade en eventueel poedersuiker....  =))
hey gek in mijn beleving was mijn eerste vriendinnetje geen kerel met weinig haar op zijn hoofd =)) =))
In die tijd zat ik midden in mijn metal-tijd, en had haar tot halverwege mijn rug.... :D :p

En weer on topic....
 
structor zei:
Leuke bijdrage! Ik at dit heel lang geleden vaak bij mijn eerste vriendinnetje thuis. Die was anders, maar ik ga heel hard nadenken wat er anders aan was....

klopt, het origineel is zonder spek. Dus eigenlijk alleen maar meel, rozijnen en soms wat appel. In een pan met water en koken maar.
De spek versie was vanuit vroeger de versie voor de rijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan