BasBQ
Beef en Steak

plukbrood met kaas,knoflook en ui.

nicodejong

Vuurmaker
Berichten
76
Ik kwam op het andere bbq forum een "Cheesy Pull Apart Bread" tegen gebaseerd op deze link.

http://www.handimania.com/cooking/cheesy-pull-apart-bread.html

Ik had nog een broodmix in de kast staan en daar was het idee geboren.
xdev.jpg


Het deeg gemaakt en in de DO geplaatst.
2mkq.jpg


op het blauwe 47cm monster.
hzhj.jpg

6 kooltjes er onder en 18 op het deksel na een minuut of 25 komt hij er dan zo uit.
c79a.jpg


Nu is het een mooi brood geworden maar we willen natuurlijk meer!
in de lengte en breedte het brood ingesneden tot net niet op de bodem, tussen deze snede's plaats je de kaas.
1sqt.jpg

ondertussen snel wat boter gesmolten en daar knoflook en ui bij in gedaan dit mengsel over het brood gesmeerd.
het brood ingepakt in aluminiumfolie en voor 15min samen met de lasagne op de 67cm weber, na 15min de folie verwijderd en er nog een topping van geraspte kaas over gedaan.
7ox3.jpg

deze topping nog 10min laten smelten en dan genieten.
rjfo.jpg


0tjf.jpg


fhnd.jpg
 
Zo, dat brood gaat even met stip op de ToDo. Ziet er prima uit!
 
Super, die wil ik ook wel eens proberen.
 
Leuk recept voor de DO en bbq. Gaan we ook eens proberen.

Top!
 
Oei!! Nu moet die DO er erg snel gaan komen!! ::)
 
Laat ik nou nog een kilootje speltbloem hebben staan.... Proberen binnenkort!
 
Een DO staat met stip op de bovenste plek van 'toekomstige aankopen', brood alleen al ziet er heerlijk uit, maar met de extra ingredi?nten lijkt het me helemaal super!

Lees trouwens dat je 3 kolen onderop en 18 bovenop gedaan hebt. Is dat een gulden regel of heb je alleen die bovenste nodig voor de juiste 'garing' van je brood?
 
Holkers zei:
Een DO staat met stip op de bovenste plek van 'toekomstige aankopen', brood alleen al ziet er heerlijk uit, maar met de extra ingredi?nten lijkt het me helemaal super!

Lees trouwens dat je 3 kolen onderop en 18 bovenop gedaan hebt. Is dat een gulden regel of heb je alleen die bovenste nodig voor de juiste 'garing' van je brood?

6onder is voor de bodem gaar te krijgen de warmte van boven om te bakken.

Op qvist staat een receptenboek in pdf met uitleg over de verdeling en warmte
 
er is ook een speciale DO app  :)
helemaal handig
 
Leo zei:
er is ook een speciale DO app  :)
helemaal handig

Is het camping & barbecue recipes in de iOS app store? Namelijk enige 2 hits op dutch oven.
 
ik heb hem even opgezocht, hier kan je hem vinden:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mwls.oven&hl=nl
 
Lekker, krijg wel een dejavu tov een andere poster
 
Een heel mooi broodje! Weer een reden om een DO aan te schaffen. Maar eerst even overleg met de Leidinggevende, ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan