BasBQ
Beef en Steak

Plate Setter Grill Guru Compact past niet

Jocko

Tondelzoeker
Berichten
5
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Grill Guru Compact aangeschaft en later de plate setter die voor deze kamado is gemaakt. Toen deze binnenkwam kwam ik er echter achter dat deze niet paste.

1621340488352.png
1621340504386.png


Dit is raar want deze plate setter is speciaal gemaakt voor de grill guru compact (zoals aangegeven is op de verpakking). Ik heb Grill Guru en Harlem BBQ, het bedrijf waar ik de plate setter besteld heb, al gemaild maar heb helaas nog geen reactie ontvangen. Daarom ben ik zelf gaan zoeken en na even speuren op het internet zag ik dat meer mensen hier problemen mee hadden. In de reviews op Hornbach las ik dat meer mensen dit probleem hadden maar er was nog geen oplossing: https://www.hornbach.nl/shop/GRILL-GURU-Plate-setter-compact/10242207/artikel.html.

Heeft iemand een idee welke plate setter ik aan kan schaffen zodat ik er een heb die wel past? Online zag ik bijvoorbeeld dat de plate setter van The Bastard Small op veel kleine kamado's past maar ik heb geen idee of die ook op de Grill Guru past. Ook heb ik deze gevonden, maar heb niet kunnen vinden of deze op de Grill Guru past: https://www.kamadobbq.nl/plate-sett...JevIyu2sVoAM2oGJpcE8WlZ5tshGbl1xoC0rYQAvD_BwE.
Alvast bedankt!

Groet Jocko
 
Dit staat bij de platesetter op de kamadobbq.nl site

"
Om de platesetter in de kamado te kunnen plaatsen moet er een vuurschaal in de kamado zitten. De platesetter is niet te gebruiken in kamado's zonder vuurschaal. Daarnaast is het belangrijk dat de binnendiameter van de dome minimaal 27cm bedraagt, zodat je genoeg ruimte hebt om de platesetter te plaatsen.

Diameter platesetter: 26,5 cm."

Dus even je vuurschaal opmeten zou ik zeggen
 
Had exact hetzelfde, platesetter los bij de Hornbach besteld, en het exemplaar wat ik kreeg past wel echter wel vrij hoog (had ik niet verwacht).

Maar goed geen nood aan de man, heb hem wat verbogen want het gietijzer (ja ook van Grill Guru) paste niet lkkr, heel apart.

Bij het inbranden zette hij logischerwijs uit, en bij 240 ofzo ging hij knellen, en dat wil ik dus niet!

Nu een 2e besteld via deze site:

Krijg hem straks binnen en dan ga ik even passen.
 
En neen.... past niet goed. Hij gaat zeker in de vuurring, echter veel te krap.... Overigens is de diameter van mijn vuurring 29 cm.
Net ook maar even Grill Guru gemaild.
Van het weekend maar even langs een goed tuincentrum om te kijken of ik iets kan scoren, dit is wel waardeloos...
 
Probleem opgelost!, heb een KJ jr. platesetter op de kop getikt (yep die zijn schaars), en die past er makkelijk in! Is aan de onderkant een 24 cm ipv de 25 van de GG.

Ook een paar dagen geleden een ticket aangemaakt bij GG, en vandaag een reply waarin ze aangeven dat dit waarschijnlijk door de vuurring komt en ze sturen een nieuwe op. Heel netjes en zoals het ook eigenlijk hoort. 👍🏻
 
Hoe hoort de platesetter te zitten.. ik het gevoel dat mijn platesetter ook vrij krap zit. ( ik hen hem nog niet ingebrand.. dat ga ik morgen doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan