BasBQ
Beef en Steak

Plank zalm: de test

_Martijn

Vuurmaker
Berichten
55
Al ruim een jaar zit ik na te denken of "Bobby Flay?s Cedar Plank Salmon" een recept is wat ik lekker zou vinden. Met de combinatie zalm, mosterd en suiker heb ik niet direct het  :x gevoel. Maar je kan pas oordelen als je het een keer op je bord gehad hebt. Dus vandaag maar eens een stuk zalm opgehaald en deze met drie verschillende smaken gemarineerd:
  • Dijon mosterd en bruine basterd suiker
  • Roomboter met citroensap, citroenrasp en dille
  • Sojasaus, gember en citroensap

Dit alles op een plankje:
20140222_180147_zpso3b5mbwl.jpg


Vervolgens op de Q en bij een kern van 47 was het eindelijk tijd voor de test:
20140222_183634_zpswpccid9n.jpg


De conclusie was een bevestiging van mijn twijfels. We houden ons voorlopig bij de soja/gember variant, zoet in combinatie met zalm is bij ons geen succes. De roomboter variant is overigens ook niet door de selectie gekomen. Het is net zalm met kruidenboter, maar dan zonder de knoflook.

Bedankt voor het kijken,wellicht kunnen jullie hier nog iets mee.


 
En zo zie je maar weer,  smaken verschillen. Mooie test overigens
 
Mooie test!! maar wat bedoel je met marineren??
Heb je de stukken zalm in laten trekken??
 
Leuke test, weet je meteen wat je een volgende keer moet maken. Ze zagen er alle 3 wel lekker uit trouwens.
 
Sojasaus, gember en citroensap klinkt ook erg lekker, die gaan we zeker een keer testen. Heb je recept of indicatie voor hoeveelheden?

Persoonlijk vind ik groene pesto met kaas (Parmezaans/pecorino oid) ook er lekker, heb je deze ook overwogen?
 
Leuke test. Zelf vind ik dat zalm niet zoveel nodig heeft vanwege de rijke eigen smaak.
 
Mooie test. Volgende keer deze eens proberen, uit Weber's grillen en barbecuen op houtskool:

Insnijden tot op de huid en insmeren met een mengsel van:
1EL Hoisin saus
1EL dyon mosterd
1EL gesmolten boter
1EL citroensap
1TL donkere sesam olie
Peper en zout

fS9LzFz.jpg


Vandaag gegeten, en ??k lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan