BasBQ
Beef en Steak

Plancha (voor op de weber57)

 
 

BernhardQ

Pitmaster
Berichten
561
De laatste tijd zie ik vaak smashburgers voorbij komen, en dat lijkt mij ook wel wat.
Dus ik ben op zoek naar een plancha voor op m'n Weber57

Als het even kan wil ik 3 of 4 burgers tegelijk kunnen maken.

Bestaan er ook een gietijzeren halfmoon die mooi passen (boven op het bestaande rooster)

Of zal ik toch aan een rechthoekige moeten denken.

Heeft hier iemand nog tips of andere zaken waar ik op moet letten
 
Volgens mij heb je meerdere opties, Bernard.

-Je kunt de plancha van Weber kopen (zowel rechthoekige versie met opstaande rand als een ovale).
- GBS bakplaat voor de Weber. Mits je het juiste rooster hebt waar hij in past.
- Dutch Oven DUO van Weber. Valt er ook mooi in bij juiste rooster. Volgens mij is bij de nieuwe versie van de duo de deksel ook geschikt om deze als plancha te gebruiken. Of de ‘oude’ dit ook kan weet ik niet zeker.
- Is een skillet hier niet ook geschikt voor?

En na ff zoeken, ook deze weer gevonden. Hebben ook prachtige roosters voor de wga! Mooi spul en ook wat je zoekt volgens mij.

Succes! Laat je weten wat het geworden is?
 
Forumsponser basbq heeft dat allemaal denk ik.
Zoek daar eens plancha.
 
Ik gebruik zelf op de weber mijn gewone pan van binnen, is een gietstaal pan van de buyer, werkt ideaal en houdt de warmte goed vast
 
De gbs bakplaat heb ik ook, met 2/3 burgers ligt hij vol. (Of je moet heel ingewikkeld gaan werken)
 
Ik heb zelf de weber bakplaat en een skillet van ca 30 cm. Daar doe ik meestal 2 burgers tegelijk in, meer wordt wat krap. In principe kan je elke gietijzeren bakplaat gebruiken.
Je zou ook nog een speksteen van kamado Joe kunnen aanschaffen, maar die duurt wel wat langer om op te warmen.
Ik zag laatst een filmpje van deze: https://arteflame.com/products/weber-grill-grate-replacement-inserts?lang=nl dan benut je het oppervlak van je weber gelijk erg goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan