Beef en Steak

pizza's..... nu wel gelukt (vind ik)

• Onderwerp starter Onderwerp starter maroc
  • Startdatum Startdatum
david zei:
Pizza, klinkt zo makelijk.......
maar het zijn een hoop dingen die je moet doen.

Tijd voorheen pizzabadge op het forum? ;)

Hi, dat ziet er goed uit! Ik heb zelf ook een aantal keren pizza gemaakt, maar op de een of andere manier bakt de bodem snel aan. Bij welke temperatuur heb je de pizza gebakken? Ik gebruik zelf de Weber 57 met gourmet pizzasteen. Al na 1x was de steen zwart geblakerd. :-) Het blijkt toch een kunst om een goed gebakken bodem te maken die niet helemaal zwart wordt. Ben benieuwd hoe je te werk bent gegaan. Groeten John

Aidovive zei:
Hi, dat ziet er goed uit! Ik heb zelf ook een aantal keren pizza gemaakt, maar op de een of andere manier bakt de bodem snel aan. Bij welke temperatuur heb je de pizza gebakken? Ik gebruik zelf de Weber 57 met gourmet pizzasteen. Al na 1x was de steen zwart geblakerd. :-) Het blijkt toch een kunst om een goed gebakken bodem te maken die niet helemaal zwart wordt. Ben benieuwd hoe je te werk bent gegaan. Groeten John

Ik had de dome temperatuur rond de 210 graden. Wel had ik erg dunne bodems gemaakt (2 mm) en weinig toppings.
pizza's lagen er ongeveer 8 minuten op en voor ik begon heb ik de steen met een vochtige doek afgenomen.
ook heb ik de steen bestrooid met een mengsel van griesmeel en bloem

Overigens heb ik ook de weber 57 cm met de steen van de lidl. De steen word idd donker

Succes ;D

Terug
Bovenaan Onderaan