BasBQ
Beef en Steak

pizza's bakken

Leo met ze allen komen we er wel uit.
 
Mike v R zei:
Leo met ze allen komen we er wel uit.

dat weet ik wel zeker, heb met heel veel plezier staan bakken vanavond
 
Leuke foto's en goed verslag ben benieuwd naar de vervolg sessies
 
Leo, lijkt het nu of dat er veel rook via de deksel de kettle verlaat?

IMG_3383.jpg


Dat zou toch eigenlijk via de pizza opening moeten?
 
kan je dit zeggen, is heel leuk om te doen, dus komt zeker een vervolg op, zelfs mijn meiden (12 en 16) hebben zitten smullen, en als er ergens een leeftijdsgroep lastig is???????????  :D
 
klopt Frits, de rook die kwam uit alle gaten en hoeken, behalve uit de opening haha
 
Mooi verslag hoor. Het blijkt dus minder eenvoudig dan ik dacht.
Misschien is de truc wel om ook veel warmte van boven te zien te krijgen. Dat gebeurt mogelijk in zo'n "betonnen" pizza- oven ook. De dikke opgewarmde steenmantel straalt veel warmte terug. Doet een Kamado waarschijnlijk ook beter dan een ketel... Kooltjes in een ring helpt mogelijk om bovenwarmte te cre?ren..
Ik geef toe.. is theoretisch gezever vanachter de iPad. Respect voor jullie die het gewoon doen!
 
vind je reactie wel leuk Abraham, ach weet je dit is nog een redelijk nieuw en onbekend hulpstuk, dus iedereen zal het op zijn manier gaan uittesten, vandaar mijn voorzet. Maar ik denk idd dat je een soort van evenredige warmte moet zien te krijgen boven en onder je steen, maar ook zorgen dat je steen niet te heet wordt, anders heb je een zwarte bodem  :)
 
Denk dat het vrij belangrijk is dat de warmtestroom via de pizza deur de kettle verlaat. Volgens de Amerikaanse site is dat nodig om de warmte over de pizza te verspreiden en de pizza ook aan de bovenkant gaar te krijgen.
Kan je misschien met wat aluminium folie de bovenkant luchtdicht krijgen?
 
Frits zei:
Denk dat het vrij belangrijk is dat de warmtestroom via de pizza deur de kettle verlaat. Volgens de Amerikaanse site is dat nodig om de warmte over de pizza te verspreiden en de pizza ook aan de bovenkant gaar te krijgen.
Kan je misschien met wat aluminium folie de bovenkant luchtdicht krijgen?

ik zal het bij de volgende ronde pizza's mee nemen Frits, en op foto vastleggen.
je krijgt nooit teveel tips
 
Leo, weer een mooi expiriment en je bent tevreden. Goed, volgende keer komen we mee-eten.
 
De Herbergier zei:
Leo, weer een mooi expiriment en je bent tevreden. Goed, volgende keer komen we mee-eten.

helemaal gezellig, julie zijn altijd welkom
 
Leo,prachtige,mooie,duidelijke en eerlijke foto's.
Zelf zal ik waarschijnlijk nooit aan pizza's beginnen,maar er valt uit jouw ervaringen een hoop te leren.
Ik zou het leuk vinden als je met pizza's bakken zou door blijven gaan tot je het tevredenstellend onder de knie hebt.
Tenslotte heb je er al veel moeite voor gedaan dus nu sublimeren maar.
Bedankt Leo en veel succes.
 
Spiffs zei:
mooi experiment, de meeste pizza's zien er heerlijk uit ;)

dat waren ze ook, dank je wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan