BasBQ
Beef en Steak

Pizzaring diy

 

pizzabakker

Vuurmaker
Berichten
62
Na lang speuren, toch maar besloten om mij eigen pizzaring te maken. Aangezien er nog geen nieuwe ronde dpr's in de planning stonden.

Ik heb de volgende afmetingen gebruikt:

1339bc636dd43f5e164ea9287586d69a.jpg


Als voorbeeld had ik de positieve verhalen over de kettle pizza pro -versie. Deze heeft een rvs deksel om meer hitte van boven te hebben.

Een rvs deksel heeft tevens als voordeel dat het ervoor zorgt dat de weber deksel niet te heet wordt. En handvatten en thermometer dus heel blijven.

Om nog meer hitte boven de pizza te krijgen heb ik een 2 rooster + pizzasteen erboven geplaatst.

501146d86a7ab15827bc2a8e1dc5091e.jpg


ad39449abd227c4d22d253b14c1703aa.jpg

Een oud rooster heb ik aangepast zodat hout kan worden bijgevuld zonder dat het rooster eraf moet.  (Of zonder mijn weber te rooster te gebruiken, zonde om het chroom er af te branden)

e138bbfa6972e5651df4b2da8cd8f68d.jpg


5ed4454cefeceb1ea7c1b57006a8e486.jpg


9af318002e824958b27aff123d9cf029.jpg


De rvs deksel plaats ik boven op de steen. De weber deksel plaats ok hier nog wel bovenop.

De gehele ring is trouwens gemaakt met behulp van collega's. Beschik helaas over 2 linker handen.

Ik heb nog geen verbrande bodems gehad. Eerder de rand van de bovenkant die ik in de gaten moet houden.

56f70b27d3581aba4b77e61d2d3c43fd.jpg


De pizza's waren  zeer goed gelukt!!!
Als de pizzaring op maximale hitte is, dan heeft de pizza maar 60 - 90 seconden nodig.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Erg gaaf, mooi gelukt! Hamvraag hoe buig je t toch zo mooi rond? Ik kijk er ook al langer naar, maar zie op tegen het buigen van zo'n sheet rvs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Leuk!
 
Dat heb je prima voor elkaar gekregen
 
zilvermeeuw zei:
Erg gaaf, mooi gelukt! Hamvraag hoe buig je t toch zo mooi rond? Ik kijk er ook al langer naar, maar zie op tegen het buigen van zo'n sheet rvs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En het antwoord is......... rondwalsen.  :D
 
Is er een DIY manier om te rondwalsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nee, helaas is rvs walsen een hele klus waar je speciaal apparatuur voor nodig hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi ding, en een nog mooier resultaat.
 
Mooi hoor, maar wat is de totale lengte van het rvs?
Die zie ik niet in de tekening staan.
 
Ik heb verschillende sessies nu gedaan. Met en zonder de afdekplaat. En het resultaat van de afdekplaat + extra pizzasteen is een enorm verschil.

De temperatuur boven de pizza wordt veel heter. En de bovenkant is daardoor eerder klaar, voordat de bodem niet verbrand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
60 tot 90 seconde is wel heel snel zeg. Zit je dan rond de 400 graden? Ik doe er met 250 graden 7 minuten over. Met alleen 1 pizzasteen om op te bakken, en de originele weber deksel
 
Terug
Bovenaan Onderaan