BasBQ
Beef en Steak

Pizza.

 
 
 

riona

Gemarineerd
Berichten
1.913
Ik heb even een vraag over Pizza ik heb wel eens een stukje Pizza gegeten van zo'n apparaat wat je uit de diepvries haalt bij de buurt super,maar dat vond ik zo smerig om te eten dat ik er nooit meer aan begonnen ben zo vies vond ik het.
Maar nu lees ik jullie verhalen van de zelf gemaakte Pizza's op de Q en iedereen vind dit lekker, zit er nou zo'n smaak verschil in met wat ik gegeten heb of maakt het niet uit?
Graag hoor ik of jullie dat ook zo er varen, of is  er wel degelijk verschil ?
 
Ron een eigen gemaakte Pizza smaakt altijd beter dan een supermarkt pizza, maar dat geld voor de meeste zaken die je zelf maakt.

Bij veel kant en klaar produkten zitten toevoegingen om het langer houdbaar te houden en appeteitelijker uit te laten zien.

Als je thuis iets maakt stop je dat er niet in natuurlijk. Ook de keuze in je eigen, verse, toppings maakt veel uit.

Het is natuurlijk niet zo dat als je niet van Pizza houdt, dat wel doet als ze van de Q komen.

Ik zou zeggen probeer het eerst een thuis in de o%v&n en als je dat goed vindt koop dan de spullen om het op de Q te maken.

Ik vindt dat er wel lekkere pizza's zijn van Dr Oetker (de dunne versie's) maar van de Q vindt ik lekkerder :).

Maar ik zou geen pizza's opwarmen op de Q, dat heeft geen toegevoegde waarde. (is eigenlijk net zoiets als een frikandel van de barbecue).
 
Je zou om het te proberen eens een pizza bij een echte pizzeria kunnen halen. Bij een echte pizzeria met een Italiaanse eigenaar, geen Turkse, Griekse,  of Nederlandse eigenaar dus.

Het beste kun je eigenlijk gewoon even naar Italie rijden, ik heb eventueel nog wel wat adresjes voor je. ;)

 
Er is ook niet ??n perfecte pizza, er zijn hele bergen verschillende, in Itali? verschillen ze al van stad tot stad. Dat kan de bodem zijn, dik of dun, de vorm, rond of vierkant en dan is er nog een oneindige variatie in toppings, datgene waar de pizza mee is belegd.

Dus als je een keer een minder goede ervaring hebt gehad met ??n supermarkt pizza zegt dat niets over alle anderen ;)
 
ik zou ook eerst voordat je alles aan gaat schaffen, een keer zelf gaan proberen.
je kan zelf pizzadeeg maken en daar je ingredienten opdoen die je leker vind. je kan ook, zoals ik begonnen ben, een kant en klare pizzabodem halen en die beleggen met je favouriete ingredieenten, en die eerst maar lekker in de *v*n bakken.
Als je dat goed bevalt, kan je altijd nog overwegen om een pizza steen en de rest als je wilt gaan kopen.
 
En een tip: less is more! Leg er niet teveel toppings op dan wordt of de topping niet gaar of de bodem zwart.
 
Ik ben een zeikerd met eten, dus de pizza uit de diepvries komt er niet in, alleen die tomatensauce is al genoeg om misselijk van te worden, veeeeeel te zoet. en de bodem.....brrr, ik val er niet voor.
Wij bakken dus al 25 jaar zelf pizza, en zijn nog steeds in opleiding zeg maar. Ik heb afgelopen jaar voor moederdag van Ferrari een pizza*ventje gekocht, die heeft een ingebouwde steen, en word loeiheet.
Maar ik wil je vooral aanraden wat de anderen ook al zeggen hier, ga ermee aan de slag, het kan zijn dat je het gewoon teveel werk vind voor een pizza, en dan zit je met al die spullen.
Begin met goede bloem, probeer aan biergist te komen ( ik ga in mei weer..... en vragen staat vrij he ;-) )
Maak niet de fout teveel beleg erop te doen, en dan kom je al een heel eind. ( onze eerste pizza had een bodem zo dik als 4 boterhammen, en beleg om een weeshuis te voeden, dus het werd een soort hysterische soep met salami, waar de hele straat  van kon eten, 25 jaar geleden).
En koop goeie salami, vraag ernaar bij je italiaanse winkeltje. Salami per pizza, die komt in dulce en picante.
Buffelmozarella moet je niet meebakken, dat is zonde, gewone mozarella ( van de koe) is goed genoeg. Als je verse basilicum wil, er pas na het bakken opleggen, de pizza is heet genoeg, want anders ben je de smaak kwijt.
Ff kijken, wat heb ik nog voor tips... Ook lekker, na het bakken de rand besmeren met een beetje olijfolie met verse knoflook.

Of doe dit allemaal niet, neem gewoon salami van de supermarkt, en gemalen kaas uit een zakje, het gaat er uiteindelijk om dat JIJ het lekker vind Ron! En je vrouw natuurlijk ook, dat is ook fijn.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?
 
Ik wil iedereen even bedanken voor jullie goede raad ik ga zelf aan de slag en dan zien jullie wel het resultaat.
PS: Ik mag niet meer naar Itali? want daar heb ik mijn vrouw ontmoet en nu heeft ze angst  :-*
 
Terug
Bovenaan Onderaan