BasBQ
Beef en Steak

Pizza

Dominique zei:
Ik heb een hele goeie en verstandige Verkering, ik denk dat ik hem hou ;)

Ik mis ergens een "van" in deze zin ;)
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
Ik heb een hele goeie en verstandige Verkering, ik denk dat ik hem hou ;)

Ik mis ergens een "van" in deze zin ;)
Nee hoor. Ik weet dan ik VAN hem hou, en ik denk dat ik hem hou ;)  ( hij is nog op proef)
 
ChrisMaes zei:
Wow, dit is de mooiste pizza die ik op dit forum al heb zien passeren denk ik. En dat voor de eerste keer op het ei :eek:
Dank je Chris.  :)
 
Welke salami had je erop Dominique?
 
RedFox zei:
Welke salami had je erop Dominique?

Ik koop salami "per pizza"  bij de Italiaanse deli in Delft. Dan kun je kiezen voor dulce e picante. Zacht of pittig. Ik neem zacht, pittig is mij te heet na verwarmen. En ik laat hem iets dikker snijden, omdat hij anders bijna wegsmelt met bakken.  Ik heb een keer de fout gemaakt om Italiaanse salami bij de Lidl te kopen. Die vond ik echt heel erg niet voor herhaling vatbaar.
Voor ons staat echt als een paal boven water dat je niet moet sjoemelen met de ingredienten bij dit gerecht, maar dat is natuurlijk wat je referentiekader is. Ik eet in Italie ook veel pizza, dus dat is de smaak waar ik naar op zoek ben.
 
structor zei:
Dominique zei:
structor zei:
Je verkering weet wel waar hij in moet investeren  ;D
Ik heb een hele goeie en verstandige Verkering, ik denk dat ik hem hou ;)
Meestal is de inruilwaarde ook beperkt ;)
Hij heeft gebruikssporen, ik ben de bon kwijt. Is waardevol voor de liefhebber, verder niet ;)
 
Dominique zei:
RedFox zei:
Welke salami had je erop Dominique?

Ik koop salami "per pizza"  bij de Italiaanse deli in Delft. Dan kun je kiezen voor dulce e picante. Zacht of pittig. Ik neem zacht, pittig is mij te heet na verwarmen. En ik laat hem iets dikker snijden, omdat hij anders bijna wegsmelt met bakken.  Ik heb een keer de fout gemaakt om Italiaanse salami bij de Lidl te kopen. Die vond ik echt heel erg niet voor herhaling vatbaar.
Voor ons staat echt als een paal boven water dat je niet moet sjoemelen met de ingredienten bij dit gerecht, maar dat is natuurlijk wat je referentiekader is. Ik eet in Italie ook veel pizza, dus dat is de smaak waar ik naar op zoek ben.

Ik heb in onze regio nog geen mooie/lekkere pizza salami kunnen vinden..... :(
Mogelijk wil je ook nog even aangeven wat de overige ingredienten zijn van de topping van je recept?
Meel heb ik hier ook in 00, pizza meel van Sligro, de laatste keer i.c.m. Dr. Oetker gist was het deeg wel een soort elastiek, ondanks 24u in de koelkast na 1e rijzen.
Oefenen, oefenen, oefenen..... ;)

 
Soms gewoon jammer dat ik geen kaas en tomaten lust :(
 
RedFox zei:
Dominique zei:
RedFox zei:
Welke salami had je erop Dominique?

Ik koop salami "per pizza"  bij de Italiaanse deli in Delft. Dan kun je kiezen voor dulce e picante. Zacht of pittig. Ik neem zacht, pittig is mij te heet na verwarmen. En ik laat hem iets dikker snijden, omdat hij anders bijna wegsmelt met bakken.  Ik heb een keer de fout gemaakt om Italiaanse salami bij de Lidl te kopen. Die vond ik echt heel erg niet voor herhaling vatbaar.
Voor ons staat echt als een paal boven water dat je niet moet sjoemelen met de ingredienten bij dit gerecht, maar dat is natuurlijk wat je referentiekader is. Ik eet in Italie ook veel pizza, dus dat is de smaak waar ik naar op zoek ben.

Ik heb in onze regio nog geen mooie/lekkere pizza salami kunnen vinden..... :(
Mogelijk wil je ook nog even aangeven wat de overige ingredienten zijn van de topping van je recept?
Meel heb ik hier ook in 00, pizza meel van Sligro, de laatste keer i.c.m. Dr. Oetker gist was het deeg wel een soort elastiek, ondanks 24u in de koelkast na 1e rijzen.
Oefenen, oefenen, oefenen..... ;)
Ik had op deze pizza alleen salami, provolone en gemalen mozarella. Die gemalen mozarella heb ik gewoon bij de Jumbo vandaan, en ook wel in andere supermarkten gezien. Gewone mozarella is erg nat, maar dat kan natuurlijk ook. Provolone koop je bij een deli of goede kaasboer. En trouwens, als je bij Sligro shopt, daar hebben ze ook een goede deliafdeling, met verschillende salami's, maar dan als worst. Moet je zelf snijden. En provolone hebben ze ook bij sligro, bedenk ik nu. Met een kaasschaaf kom je een eind ;)
Ik gooi er geen extra kruiden over als oregano of zo, wel doe ik na het bakken de rand kwasten met olie met daarin uitgeperste knoflook ( veel knoflook).
Als je deeg te vloeibaar was, denk ik dat het te nat was. Mijn deeg wil ook wel eens wat vloeibaar zijn, maar dat is als ik het ingevroren heb gehad. Maar dat doet niets aan de bakkwaliteit af, is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan