BasBQ
Beef en Steak

Pizza verbrand op pizza steen


Misschien heb je hier wat aan?
Temperatuur van pizzasteen behandeld hij vanaf 16min ongeveer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Het heeft even geduurd, maar hierbij mijn setup voor de pizza, zoals ik al heb gegeven op het moment als de Q rond de 300 - 350 graden is en ik leg de pizza erop, dan verbrand die.

Hopelijk kunnen jullie aangeven waarom dit de hele tijd fout gaat :(.

Onder de deflector zit de mand goed gevuld met kolen.

IMG_3357.jpg
 
Deze opstelling gebruik ik ook en ook de temperatuur is hetzelfde.

Het grootste verschil is de tijd. Bij mij gaan ze maar 2 minuten op de barbecue.

De pizza’s die ik maak zijn de dunne Italiaanse pizza’s.
Dikkere pizza’s kan wel maar dan moet je temperatuur naar beneden, anders is de buitenkant al verdikt voor de binnenkant gaar is.
 
De truc met de moeren en iets hoger in de dome gaan zitten werkt goed.
Bekijk bijlage 49415

Sindsdien geen aangebrande pizza of Brood meer.
Ik doe het met mijn KJ2 ook op deze manier.
In het geval van TS zou hij de deflectors op het rooster kunnen leggen, daar de moeren op en dan de pizza steen.

BBQ laten opwarmen tot bij of kort bij doeltemperatuur, dan de pizzasteen pas op de moeren leggen en even laten meewarmen en daarna beginnen met bakken. Dit heeft voor mij nog nooit voor problemen gezorgd.
En idd maismeel gebruiken op de steen als je die erop strooit en de maismeel wordt zwart dan is je steen te warm.

Zie bijgevoegde foto dat was de eerste van drie afgelopen zaterdag. Bij het afhalen van de tweede pizza was de maismeel die naast de pizza lag zwart gekleurd waardoor ik wist dat de steen te warm was voor nog een pizza, dus de steen even eraf halen laten koelen en er terug op voor de volgende.

pizza.jpg
 
Gister nogmaals pizza gemaakt, hierbij de dome rond de 270. Nu ging wel alles goed, pizza was goed warm, niet te dik of te vol belegd. Onderkant van de pizza mooi bruin. Ook met de maismeel gezien dat het op een gegeven moment zwart was geworden. Steen even verwijderd en daarna weer geplaatst en weer lekker bakken :).
 
Eind goed al goed!
Ik maak op mijn GGL ook regelmatig pizza's met dezelfde opstelling als jij gebruikt hebt.
Het enige verschil was de temperatuur tot nu to, die hou ik onder de 300°.
Werkt feilloos!
 
Terug
Bovenaan Onderaan